Start > Körkortsforum > Ovanliga saker vs bryta mot la…

Ovanliga saker vs bryta mot lagen eller inte

siggesatan 2010-07-19 15:15 ! Citera #
Hejsan jag undrar lite granna om en grej som kanske hör till ovanligheten
vi kan ju ta en händelse som jag fick erfara . jag själv är inne på något som kallas för car cruching dvs att man utsätter sig för extrema vikter som bilar som bokstavligen kör över en.
syftet är inte för mig att skada mig allvarligt även om olycks risker finns utan ger mig en personlig kick!

fast ju mer jag funderade på lagar och regler i trafiken ju mer undrade jag över situationen.
exempel ett senarium om jag ber någon och köra över mig med bilen och dom gör det för min skull bryter dom fortfarande mot en lag då eller finns det så kallade undantags tillstånd.
det jag undrar är väll mer om sådana så kallat juridiskt dokumenterande av att sådana undantags tillstånd skulle kunna existera...

varför jag funderar är väll för att jag är lite orolig ifall jag har råkat kunnat fått en tjej kompis att bryta mot lagen i fall jag uppmuntrat denna och köra över mig.

någonstans så har jag för mig att det inte är ok att föreslå en brottslig handling så någon annan utför den heller

det sista jag vill är att hon ska riskera och förlora körkortet i fall man skulle bli på kommen av andra människor
och det skulle väll i och för sig kännas bra och veta att det kan finnas undantags tillstånd som exempel bdsm sm då den går som undantags tillstånd för misshandel om båda är med på saken liksom jag undrar ifall det finns eller skulle kunna bli något sådant för carcrush aktivister
skulle ju va skit tråkigt om en tjej kompis skulle kunna riskera förlorar körkortet bara för att hon och sin bil har rullat upp i knäet på mig ;) på mitt initsiativ

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
14
I går 20:04
5
I går 13:17
8
I går 09:49
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov