Start > Körkortsforum > Klarade teoriprovet 64/65 utan…

Klarade teoriprovet 64/65 utan att ha läst boken

Jakob 2021-11-15 15:54 ! Citera #
Förlitade mig enbart på appar och online-tester. Roterade mellan gratisteori.se och körkortonline.

Ett tips är att rotera mellan olika sidor och appar så mycket som möjligt för att få en så bred variation i frågorna som möjligt. Ett misstag som många gör här är att enbart förlita sig på en sida. Har du gjort alla frågorna här kommer det inte hjälpa dig att göra om samma frågor 2-3 gånger till, då du kan redan svaren nästan utantill. Samma sak med boken, har du läst boken en gång, kommer det med stört sannolikhet inte att hjälpa dig att läsa boken 2-3 gånger till då du inte tar in ny typ av information, utan du enbart memorerar en massa nya saker som du inte vet hur eller vart man ska applicera dem.

Teoriprovet bygger väldigt mycket på kritisktänkande, där många av frågorna inte direkt kan bläddras fram i en valfri teoribok. Det gäller att förstå och lära sig hur man applicerar de olika lagar och regler i olika trafiksituationer, det är dessvärre inte tillräckligt att enbart memorera en massa vägmärken och trafikregler.

Svarar på frågor
Abo 2021-11-24 22:54 ! Citera #
Sluta ljug
Filen 2021-11-25 12:27 ! Citera #
Tror absolut man klara sig med enbart online frågor och körkortsteori på olika körkortssidor. Däremot behöver man nog köpa frågor, om man vill göra det lätt för sig själv. Själv gjorde jag elevcentralens frågor samt köpte till flera hundra frågor från annan sida. Var bra pedagogiskt då jag kunde söka svaren jag inte kunde på nätet, och på så sätt lära mig.De som kört Epa mm, har det nog lättare.

Jag la ner mycket jobb, och brukar ibland testa hur mycket jag fortfarande kan, och det är hyfsat (ja, hastighet på motorvägar för buss utan bilbälte har jag glömt bort).

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor