Start > Körkortsforum > Uppkörning i Varberg

Uppkörning i Varberg

Rondellen i Lassabacka 2021-11-13 18:40 ! Citera #
Jag har min uppkörning i Varberg på onsdag! Önskar som alla andra att få höra tips och berättelser om hur eran egna uppkörning gick, i synnerhet om ni körde upp i Varberg.

Jag bor här i Varberg så har övningskört här också. Har dock inte haft möjlighet att övningsköra privat så har endast kunnat göra det med trafikskolan. Har gått igenom över 30 lektioner.

De fel jag gör när jag kör vid det här laget är snarare slarvfel som kan fixas med lite mer körvana. Det blir dock så fasanfullt dyrt när man inte kan öva privat. Så utanför lektionerna förtsöker jag reflektera så mycket som möjligt och läsa om andras upplevelser att ta med mig till nästa lektion.
Gäst 2021-11-14 21:40 ! Citera #
Rondellen i Lassabacka 2021-11-13
Jag har min uppkörning i Varberg på onsdag! Önskar som alla andra att få höra tips och berättelser om hur eran egna uppkörning gick, i synnerhet om ni körde upp i Varberg.

Jag bor här i Varberg så har övningskört här också. Har dock inte haft möjlighet att övningsköra privat så har endast kunnat göra det med trafikskolan. Har gått igenom över 30 lektioner.

De fel jag gör när jag kör vid det här laget är snarare slarvfel som kan fixas med lite mer körvana. Det blir dock så fasanfullt dyrt när man inte kan öva privat. Så utanför lektionerna förtsöker jag reflektera så mycket som möjligt och läsa om andras upplevelser att ta med mig till nästa lektion.
Vad är det för slarvfel du gör?

Det finns ju grova slarvfel och mindre slarvfel, beroende på vilken av dem det är så kan ju inspektören låta det gå.

Har ingen erfarenhet med att köra i varberg så kan inte hjälpa på den biten tyvärr.

Jag vet själv att de sakerna jag haft problem med (kolla döda vinkeln hela tiden när det behövs och inte missa det) lyckades jag jobba bort genom att tänka på det innan jag ska köra och tänka på det medan jag kör så det konstant finns i huvudet ”det här måste jag tänka på”.

Det hjälpte mig och nu kommer det som en vana utan att behöva tänka på det, men det funkar kanske inte för alla.

Lycka till på uppkörningen!

Senaste foruminläggen

Rubrik
8
I går 20:00
3
2024-11-20 20:23
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor