Start > Körkortsforum > Sjukt stressigt

Sjukt stressigt

Gäst 2021-11-10 16:43 ! Citera #
Jag är relativt ny förare, jag hamnade i en riktigt irriterande situation idag. Jag åkte mitt i rusningstrafiken och skulle svänga vänster från en 70-väg med speciellt körfält för vänstersväng. Det var sjukt mycket mötande bilar och fanns ingen lucka på långa vägar. Det är också mörkt ute nu redan vid 16:00 och jag är inte super van med mörkerkörning och tycker det är rätt svårt att bedöma avstånd och fart på mötande bilar. Så efter lång väntan kom det en lucka som jag tvekade på men det visade sig att jag kunde ta den egentligen så bilen bakom blev lite irriterad och tutade på mig för att visa sitt missnöje. Min mor bredvid påpekade också att jag hade kunnat köra . Jag erkände att jag hade kunnat men jag gjorde det inte för jag var inte säker på om det skulle gå och ville inte hindra eller skapa fara för mötande. Jag sitter nu här och nojar för jag blev tutad på. Och tänker att jag var alldeles för defensiv och borde ha kört. Men jag visste ju inte att jag kunde köra just då. Kommer detta med erfarenhet eller är jag bara en dålig förare?
Gäst 2021-11-10 16:44 ! Citera #
För att förtydliga, jag har då körkort, men har inte haft jätte länge.
Gäst 2021-11-10 20:36 ! Citera #
Kommer med tiden dedär med avstånd. Det jobbar man alltid på, jag är samma lite för defensiv vid vissa tillfällen. Tillräckligt me såna tillfällen så inser man när man kan och inte kan köra tror jag på!

Bara att fortsätta köra o lycka till på vägarna!
Gäst 2021-11-11 17:42 ! Citera #
Det kommer övning ger färdighet. Till och med jag som har haft körkort i över 14år tvekar då och då och inser efter att jag har ju kunnat åka utan större problem om jag står på nått ställe och ska ut och det är mycket trafik eller ska svänga vänster som du skriver här och är osäker på avståndet eller hastigheten på mötande trafik..

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest