Malin 2021-11-17
Åh grattis!! Berätta om uppkörningen Sen skrev du att det varit en jobbig resa, på vilket sätt? Jag övningskör nu och tycker de är väldigt psykiskt påfrestande hehe, känns ibland som att jag aldrig kommer lyckas.
Jo resan har varit jobbig speciellt psykiskt. Har jämfört mig för mycket med de andra i min omgivning. Allt kändes omöjligt. Men så kom teoriprovet och det kändes kört. Var svin nervös och jag skakade de sista 30 minuterna. Men när jag väl satt och gjorde provet så släppte all nervositet tills jag skulle trycka på Rätta. ... Men när jag såg svaret GODKÄNT på skärmen så var jag överlycklig och mitt självförtroende ökade något och jag kände att detta kanske kan gå vägen. Men efter några dagar så kännde jag ångest igen fast över uppkörningen. Alla i min omgivning sa att de tyckte jag var redo Men jag vågade inte tro på mig själv och hade bara negativa tankar. Har bara 2 kompisar utav typ 8 som har klarat uppkörningen på första försöket så det kändes omöjligt för mig.
Tiden gick och provet närmade sig. Körde med trafikskolan en gång i veckan och tillslut så var dagen kommen. Fick bara 3 timmars sömn och var helt utmattad när klockan närmade sig 14 då jag hade en körlektion innan uppkörningen. Jag gick förbi Willys och köpte en Nocco och jag piggnade tillslut till Men tror de var pga nervositeten.
Vi körde och det gick bra. Vi åkte sedan till trafikverket och då var jag svin nervös. Benen skakade och kunde knappast trycka på kopplingen när vi parkerade. Vi gick ur bilen och väntade. Tillslut kom det en äldre man och när han kom sa han. - Tjenare Tjenare! Välkommen. Då släpptes all nervositet. Vi gick in i bilen och då sa han att jag skulle skriva under vilket han tyckte var onödigt eftersom vi skrev de på teoriprovet. Sedan bad han mig kolla vindrutetorkare både fram och bak. Sedan så körde vi iväg. Vi körde I ungefär 35min vilket tydligen är väldigt länge. Men jag klagar inte eftersom jag inte körde I centrum och att jag inte behövde parkera men däremot backa runt hörn två gånger. Sedan när vi kom tillbaka sa han att jag självklart var godkänt och att de ända jag behöver tänka på är att visa tydligare att jag tänker stanna när jag släpper förbi fotgängare över övergångsstället. Sedan gick han ur bilen och så trodde jag att det var en dröm. Jag hade kämpat med de här dag in och dag ut ( kändes det som iallafall) från mars i år. Klarade båda proven på första försöket och är superglad! Så alla där ute! Inget är omöjligt! Alla som vill och har ett körkortstillstånd kan ta körkort! Ge inte bara upp och snälla jämför er inte med alla andra. De vinner ni inget på!
Lycka till!
Ps skrev detta på mobil så kan bli lite fel i stavning osv...