Start > Körkortsforum > Tänk inför uppkörningen

Tänk inför uppkörningen

1337 2021-11-09 07:26 ! Citera #
Hej allihopa!
Nästa vecka har jag uppkörning och är svin nervös och får bara en massa negativa tankar om resultatet. Vilket ”tänk” hade ni inför uppkörningen? Jag blir hyper stressad och har svårt att koncentrera mig på andra saker i vardagen. Det har varit en jobbig resa för mig och blir bara osäker när jag tänker på uppkörningen. Så har ni några tips?
Gäst 2021-11-09 09:18 ! Citera #
Hej! Jag tänkte också bara negativt och hade ångest inför min uppkörning. Det som hjälpte mig var att distrahera mig själv fram till dagen man ska köra upp på. Alltså försök att inte tänka på det alls och om du gör det, va positiv!

Andas, kör som du brukar och berätta för instruktören att du är nervös. Jag gjorde en del småfel men fick godkänt ändå. De har förståelse för att man är nervös.

Gör ditt bästa så kommer det säkert gå bra :) lycka till!
1337 2021-11-09 09:21 ! Citera #
Gäst 2021-11-09
Hej! Jag tänkte också bara negativt och hade ångest inför min uppkörning. Det som hjälpte mig var att distrahera mig själv fram till dagen man ska köra upp på. Alltså försök att inte tänka på det alls och om du gör det, va positiv!

Andas, kör som du brukar och berätta för instruktören att du är nervös. Jag gjorde en del småfel men fick godkänt ändå. De har förståelse för att man är nervös.

Gör ditt bästa så kommer det säkert gå bra :) lycka till!
Tack så jättemycket för tipset! Det kommer jag ta med mig!
Kuggmeister Flex 2021-11-09 19:42 ! Citera #
Lite nervositet är bra. Är du för nervös kan du bäst lösa det genom övningskörning i området där du ska köra upp. Bli så pass säker i din körning att du tänker att inget riktigt dåligt kan hända. Den säkerheten kommer med mängdkörning.

Jag va supernervös mina första 3 ggr - mest pga brist på mängdkörning och inte kunnat områdena.
1337 2021-11-10 10:49 ! Citera #
Kuggmeister Flex 2021-11-09
Lite nervositet är bra. Är du för nervös kan du bäst lösa det genom övningskörning i området där du ska köra upp. Bli så pass säker i din körning att du tänker att inget riktigt dåligt kan hända. Den säkerheten kommer med mängdkörning.

Jag va supernervös mina första 3 ggr - mest pga brist på mängdkörning och inte kunnat områdena.
Tack för ditt svar!
Jag kör upp i området där jag har kört sedan första lektionen. Jag känner mig säker och precis som du sa så känns det inte som om något dåligt kan hända. Men med mitt dåliga självförtroende så vågar jag inte tänka att jag klarar det. Vågar helt enkelt inte ge mig för stora förhoppningar. Detta har varit en jobbig resa för mig och jag längtar tills den jobbiga känslan i kroppen bara ska försvinna! Jag har längtat efter de här i många månader. Men jag ska fortsätta köra oavsett hur det går.
Kuggmeister Flex 2021-11-12 10:55 ! Citera #
Berätta hur det gick
1337 2021-11-12 23:54 ! Citera #
Kuggmeister Flex 2021-11-12
Berätta hur det gick
Japp! Jag återkommer.
1337 2021-11-17 16:14 ! Citera #
JAG KLARADE DE!
Zs 2021-11-17 16:27 ! Citera #
Wohooo!!! Läste igenom tråden från start till finish och det är så nice att se att du klarade provet! Grattis!!!

Berätta gärna hur det gick med nervositeten :)
Malin 2021-11-17 20:30 ! Citera #
Åh grattis!! Berätta om uppkörningen :lol:
Sen skrev du att det varit en jobbig resa, på vilket sätt? Jag övningskör nu och tycker de är väldigt psykiskt påfrestande hehe, känns ibland som att jag aldrig kommer lyckas.

Senaste foruminläggen

Rubrik
1
I dag 14:09
8
I går 20:00
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor