Start > Körkortsforum > Klarade uppkörningen i Lund. S…

Klarade uppkörningen i Lund. Svarar på frågor.

Lilly 2021-11-06 02:30 ! Citera #
Är så sjukt glad. Jag klarade uppkörningen på första försöket i Lund. Jag svarar gärna på frågor.
Gäst 2021-11-06 10:19 ! Citera #
Fick du åka genom Nova Lund rondellen, den rondellen som ligger mellan Nova Lund och Fjelievägen eller vad det nu heter?
Jenlon 2021-11-06 17:15 ! Citera #
Grattis!! Vill du berätta ungefär vilken runda du fick köra?
Lilly 2021-11-06 20:34 ! Citera #
Hej. Ja jag fick köra genom nova rondellen men det var en enkel sväng då vi körde höger i den.

Oj. Jag tyckte hon var tuff. Det kändes som jag fick göra allt typ. Vi körde mot centrum först. Kolla högerregeln i Nova området för guds skull. I centrum körde vi in i ett litet villakvarter där jag fick köra på smal väg och backa runt ett hörn. Sen körde vi mot Värpinge med små rondeller och trafikljus på vägen. Vid Värpinge gäller det ha uppsikt över vilken hastighet man får köra. En bit är 30. Och sen ut mot Lomma. Körde av på E6 Göteborg. Motorväg. Sen körde vi av och ut på landsväg. Högersväng mot Gamlemark och fick vända.
Tillbaks till Lund igen.
Lilly 2021-11-06 20:36 ! Citera #
Räkna kallt med att Nova rondellen ingår i uppkörningen. Öva mkt på den. Man kommer inte undan den då den ligger så nära Trafikverket.
Jenlon 2021-11-07 10:38 ! Citera #
Tack för svar! Ska köra upp i Lund om ca 2 veckor så tar tacksamt emot alla tips. Novarondellen har jag räknat med :)
Jenlon 2021-11-18 23:14 ! Citera #
Klarade också uppkörningen i Lund idag, första försöket för min del med. Så skönt att ha det gjort! Tack igen för tipsen ovan! :)
Lilly 2021-11-21 07:20 ! Citera #
Grattis!
Esy 2024-04-21 14:04 ! Citera #
Jag ska ha uppkörning snart, kan du ge tips på nova rondellen? jag tycker att det är svårt att fatta särskilt hjälp linjerna som finns i rondellen.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
11
I går 21:08
4
I går 18:45
4
I går 18:18
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor