Start > Körkortsforum > Köra upp privat på liten ort?

Köra upp privat på liten ort?

Snart 18 2021-11-02 13:15 ! Citera #
Hej!

Ska snart fylla 18 år å har kört mycket med min pappa, även inne i Stockholm under rusning å så. Jag tycker att jag kör väldigt bra, gör inga fel mm och börjat snegla på var jag ska köra upp när jag fyllt 18. Är det sant att det är lättare att köra upp på små orter? Vill spendera så lite pengar som möjligt och vill inte köra på körskola för det enda man får höra där är typ att man behöver extra lektioner för massa tusenlappar utan att man blir en bättre förare. Var borde jag köra upp?
Gäst 2021-11-02 13:21 ! Citera #
Rekommenderar att iallafall ta en testlektion på en körskola nära dig med bra recensioner. Då kan du ju få höra svart på vitt hur din körning är, sen behöver du inte ta någon lektion till utan det är bara att öva in dom sakerna hemma isf.

Men, det beror lite på hur trafiken ser ut och hur vägarna ser ut där, om det är mycket trafik så kommer ju uppkörningen bli lite svårare pga oförutsedda situationer och att andra trafikanter gör fel. Men i det stora hela så bör det inte vara någon enorm skillnad, är du bra nog för att klara dig så kommer du nog att klara dig oavsett.
Snart 18 2021-11-02 13:26 ! Citera #
Men körskolan lär ju säga att jag behöver ta fler lektioner oavsett för att de vill tjäna pengar??
Gäst 2021-11-02 13:36 ! Citera #
Inte nödvändigtvis, beror nog stort på körskolan men också att det är positivt för dom att säga vad du gör dåligt för isf kanske du vill ta fler lektioner, så om du tar en lektion där du får höra vad du gör fel och sen övar det hemma så tjänar du ju bara på det

Senaste foruminläggen

Rubrik
12
I går 22:40
6
I går 22:34
11
I går 17:36
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo