Olycka

Gäst 2021-10-29 20:48 ! Citera #
Har ni nånsin varit nära på att skapa en olycka när ni övningskört, eller bara grova misstag, själv lyckades jag svänga framför en bil vid en trafikljus när jag inte hade skyddad vänstersväng. Blev ej speciellt dramatiskt men hade blivit illa om bilen hade kommit snabbare. Såna misstag som verkligen tar på egot. Gjorde ni nå sånna när ni övningskörde? Man hör alltid ”Alla kommer göra misstag när man lär sig” men hade varit lite lugnande om jag fick höra lite andras företeelser också. Svar uppskattas väldigt mycket.
Gäst 2021-10-29 21:39 ! Citera #
Körde på motorvägen i rusningstid och reagerade inte på att bilflödet långt fram började trycka ihop sig. Jag höll koll mest på bilen framför, och han körde glatt på, tills han plötsligt bromsade in framför en stillastående kö. Jag regerade segt och bromsade mjukt, så min handledare började panika och skrek ”bromsa bromsa bromsa!”, jag fick tvärnita i typ 70km/h, kände hur dubbdäcken bara gled på asfalten ett tag och stannade kanske 20 meter ifrån bilen framför. Då såg jag att även han övningskörde…

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov