Start > Körkortsforum > För passiv

För passiv

Gäst 2021-10-28 09:54 ! Citera #
Har ni nån gång märkt när ni kört att ni hade kunnat åkt när ni trodde att ni inte hade kunnat åkt. Till exempel när man ska ut i en korsning eller in i en rondell. Att man känner sig osäker på om man hinner men sen ser att man definitivt hade hunnit. Jag är en rätt ny förare så det kan bli så för mig ibland, är jag den ända?
Lilly 2021-10-28 10:13 ! Citera #
Nej du är inte den enda. Upplever att min avståndsbedömning blir bättre och bättre ju mer tid man har i bilen. Det kommer lossna. :)
Gäst 2022-02-23 18:51 ! Citera #
Att bedöma vilka luckor som är stora nog att ta är lite utav min weak point i trafiken. Men jag vet inte heller om jag är för hård på mig själv. Det händer inte jätte ofta att jag väntar för länge på att åka ut i rondeller och det händer väl alla att man märker att man inte behövde vänta vid nått tillfälle man gjorde det? Att man bestämmer sig för att stanna när man egentligen kunnat köra.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov