Stelt

Gäst 2021-10-27 11:21 ! Citera #
Har nån mer märkt hur stelt det är om man kommer till ett hinder på vägen typ en avsvalning så man ska åka den som kommer först fram. Om man då kommer samtidigt hur ska man då resonera, ibland stannar båda. Det har hänt en gång att jag gått ut för att visa att jag åker först för att minska stelhet och vara lite bestämd men då har mötande också gått ut och jag vikt in till kanten fort. Händer detta er också isåfall hur löser ni det, enkla svaret är ju att vara defensiv och bara vänta men ibland är ju mötande precis lika defensiv.
Dmx 2021-10-27 14:09 ! Citera #
Visa bestämt med handen att hen får köra, eller så kör du direkt om inget annat uppmärksammas. Onödigt att gå ut ur bilen, kan hända att någon kommer bakom er och skapar kaos.
Gäst 2021-10-27 20:05 ! Citera #
Ljustutan.

en blink o be dem köra...hänt mig fått en blink, ber mig köra. bara tydlighet.
Gäst 2021-10-28 09:12 ! Citera #
Mena inte gå ut ur bilen, mena köra ut mot mitten med bilen för att underlätta förvirring.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo