Start > Körkortsforum > Prövotid

Prövotid

Dmx 2021-10-27 10:54 ! Citera #
Vet någon vilka avvikelser i trafiken som orsakar att körkortet blir indraget om man har prövotid?
Mvh
Gäst 2021-10-27 11:29 ! Citera #
Alla avvikelser som hade resulterat i indraget körkort efter prövotiden, det fungerar på så sätt att det inte är enklare att bli av med körkortet under prövotiden. Utan sånna saker du skulle bli av med körkortet för i nån månad eller så när du har körkort t.ex fortförning skulle för någon som har prövotid resultera i att man får göra om kunskapsprov och körprov. Det är inte strängare på vad man gör fel utan det blir bara så att man får göra om hela skiten istället för att få tillbaka kortet om ett par månader. Specifikt vad som resulterar i indraget kort vet jag ej. Håll dig till reglerna så behöver du ej oroa dig vetja.
Dmx 2021-10-27 14:05 ! Citera #
Men om jag krockar? Blir körkortet indraget då.
Jag vet att fortkörning resulterar till att bli av med körkortet automatiskt.
Men hur är det med parkeringsböter, prata i telefon, köra utan bälte osv. Vet någon?
Gäst 2021-10-27 15:13 ! Citera #
Om du krockar och är vållande kan det bli vårdslöshet i trafik, om du rymmer blir du garanterat av med kortet, p-bot tror jag inte resulterar i mer än en taskig summa, skit i att prata i mobilen bah. Jag har gjort det nån gång men bättre att skippa.
Dmx 2021-10-27 16:15 ! Citera #
Alltså om jag förstått det rätt, är man på gränsen hela tiden för minsta misstaget att missta körkortet! Sjukt ändå
Gäst 2021-10-27 16:27 ! Citera #
På gränsen är man väl inte riktigt, gör du något vårdslöst och det resulterar i olycka kan du ju bli av så men det händer ju inte speciell ofta… ta i trä. Misstag kan man ju oftast se förbi, beror på vad du klassar som misstag.
Albin 2021-10-29 14:02 ! Citera #
Du har samma skyldigheter som en som har haft sitt körkort i 20 år
Den enda skillnaden är om det sker något, så dras den andres körkort in under en viss period, medans ditt blir indraget helt och hållet samt att du då får göra om allt...

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
25
I dag 21:07
4
I dag 21:07
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor