Start > Körkortsforum > Vänstersväng

Vänstersväng

Gäst 2021-10-25 17:16 ! Citera #
Kan man svänga vänster samtidigt som en mötande vänstersvängande lastbil om man är försiktig och beredd på att det kanske smyger upp en högersvängande moppe? Eller måste man vänta?
Gäst 2021-10-25 20:50 ! Citera #
Alltså, det som kan bli är ju att du inte ser vad som finns bakom lastbilen. Bilen bakom kanske ska rakt fram, och har företräde, då kanske du blockerar om du inte hunnit med hela svängen? Beror väl på korsning antar jag...sen behöver ju lastbilar en massa plats också....Jag vet inte, jag hade nog väntat. Inget vettigt svar där, :lol: . Också nyfiken dock på hur andra resonerar och skulle gjort !
Gäst 2021-10-25 21:12 ! Citera #
Alltså det var en lång lastbil så och vi fick plats samtidigt, var mest orolig för något mindre som typ en moppe eller motorcykel som skulle smyga upp till vänster om den för då hade jag lagt mig på bromsen.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov