Start > Körkortsforum > Motorväg

Motorväg

Gäst 2021-10-23 15:26 ! Citera #
När jag åkte motorväg idag så närmar jag mig en påfart, det befinner sig bilar på påfarten. Jag släpper lite på gasen för att släppa ut en bil och efter jag gjort det börjar jag gasa lite igen. När jag börjar gasa så kommer det en BMW och tränger sig ut framför mig precis innan påfarten slutar. Det var väl väldigt fel av BMW. Jag tycker själv han hade kunnat anpassa sig bättre då det var en lång påfart, efter jag släppte ut första bilen så flyttade jag foten från gasen igen så jag inte saktade ner mer, då jag hade gjort mitt. Men ändå känner han att han måste stressa fram till slutet av påfarten framför mig bara för att komma längre fram än alla andra.
Gäst 2021-11-02 13:19 ! Citera #
Så du blev omkörd på en påfart eller hur menar du? Ja det är fel gjort då det kan skapa en osäker trafiksituation

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov