Start > Körkortsforum > Förnyelse körkort. Namntecknin…

Förnyelse körkort. Namnteckning ej godkänd?

Gäst 2021-10-18 15:04 ! Citera #
Vad menad med namnteckning underkänd på grund av dubbelt ifylld?
Jag anser inte kan skriva mer tydligare än redan gjort då mitt namn är långt med liten yta att skriva på.
Så nån som kan utveckla vad som menas med dubbelt ifylld? Tycker detta är märkligt då alltid fått min namnteckning godkännt innan och förstå inte alls vad som är felet.
Tack
Frik 2021-10-18 18:05 ! Citera #
Det låter som att de menar att du inte har skrivit namnteckningen i en (1) rörelse. Du har skrivit namnteckningen och sedan fyllt i svaga streck med pennan. Typ om jag heter Erik, men det ser ut som det står Frik när jag skriver. Då om jag fyller i det undre strecket på E, så blir det dubbelt ifyllt.

Anledningen är att det är lättare att förfalska om man får ”bättra på” namnteckningen i flera steg.
Gäst 2021-10-18 18:36 ! Citera #
Frik 2021-10-18
Det låter som att de menar att du inte har skrivit namnteckningen i en (1) rörelse. Du har skrivit namnteckningen och sedan fyllt i svaga streck med pennan. Typ om jag heter Erik, men det ser ut som det står Frik när jag skriver. Då om jag fyller i det undre strecket på E, så blir det dubbelt ifyllt.

Anledningen är att det är lättare att förfalska om man får ”bättra på” namnteckningen i flera steg.
Okej tack ska ha det i åtanke tills nästa gång.
Vid eftertanke så fungerade pennan lite dåligt så tro nog gjorde som du skriver.
Fyllde i där det inte syntes så bra en extra gång, detta med förfalskning förklara ju bra värför man inte ska göra så..

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor