Start > Körkortsforum > Första bil...

Första bil...

Gäst 2010-07-16 17:33 ! Citera #
Jag tänkte skaffa en begagnad bil som första bil.
Vad är bra att tänka på då?
FredericA 2010-07-21 23:13 ! Citera #
Att det finns delar till bilen. billigt om nåt går sönder :)
Gäst 2010-07-26 12:23 ! Citera #
En bmw 3serie kanske e36 billig och bra kvalite
vill ha körkort! 2010-08-14 20:30 ! Citera #
De som man ska tänka på när man köper en begagnad bil är att man först o främst kolla noga på den så att den är säker att köra me, alltså att de viktiga delarna fungerar korrekt o så vidare!!!.
Gäst 2010-08-14 20:50 ! Citera #
Redbull_86
en bmw 3serie kanske e36 billig och bra kvalite


Köp inte en BMW, försäkringen måste kosta en förmögenhet.
Mada 2010-09-12 19:28 ! Citera #
Först och främst, det är ju din ekonomi som styr bilvalet helt och hållet. Om man har en budget på kanske 20 000 kr (vanligt för en första bil antar jag) så är väl hur billig bilen är att köra som är det viktigaste, delar om den går sönder osv. Själv så tänker jag lägga ner ungefär 17 000 på en volvo 740, då jag vet att Det är en bra bil som inte går sönder så lätt, och att det är lätt att fixa själv/billigt om något går sönder på den. Sen är den ju bakhjulsdriftad också :D

Men köp framförallt en bil du är nöjd med, som du trivs att köra eller kanske visa upp, åka till skolan osv. Bilen är ju en slags statussymbol oavsett hur mycket bilintresse man har blir ju allt mycket lättare om man trivs med sin bil, speciellt om man lägger ut pengar på att köpa en egen.
Gäst 2010-10-10 16:05 ! Citera #
Hej!
En första bil skall inte vara allt för ny eftersom man ibörjan kanske gör några misstag och då vill man inte ta sönder en ny och fin bil det första man gör. Sedan skall en första bil vara liten och bensinsnål som är lätt att köra med! Ha det!
Gäst 2010-11-15 19:49 ! Citera #
Ska skaffa mig en sleten gammal Volvo. Inte för att de på något sätt har fördelar rent motormässigt, eller mijömässigt utan för att deras säten är så sjukt sköna! Ett hett tips om du sitter obekvämt!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
91
I dag 19:28
6
I går 21:48
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest