Start > Körkortsforum > Köra ut på landsväg

Köra ut på landsväg

Gäst 2021-10-10 21:03 ! Citera #
När jag en gång körde en polares bil så skulle vi ut på en landsväg, vägen är en 100 väg och man ser inte speciell långt åt höger, pga av staket och lite utav ett krön. Jag ser en bil komma och bedömer att jag kommer komma upp i hastighet rätt bra innan han kommer ikapp. Så jag svänger ut och min polares bil är en riktigt skitbil som börjar sura ner sig och sega som fan upp i hastighet så bilen bakom hinner komma ikapp och kör om då det var tvåfiligt. Det jag undrar är om jag ska ut på en sån där 100 väg och sikten inte är helt bra, är det då meningen att man ska tillförlita sig på att bilarna som kommer ikapp kör om en genom att byta fil. Eftersom det är så gott som omöjligt att hinna upp till 100 på den tiden det tar för bilar att komma ikapp. Helst med den skitbilen.
Gäst 2021-10-10 21:08 ! Citera #
Man kan se typ 150-200 meter åt höger.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
5
I dag 06:09
94
I dag 05:55
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov