Start > Körkortsforum > Första bil...

Första bil...

Fia 2010-07-16 17:11 ! Citera #
Vad ska man tänka på när man köper en bil för första gången?
Tex om man köper en begangnad.
Gäst 2010-07-18 18:25 ! Citera #
Jag har liknade funderingar och har ingen aning!
Knugen 2010-07-26 00:14 ! Citera #
När du köper en begagnad bil så ska du se till att den är anpassad för dig och det du har råd med, en absolut bästa bil är en en golf eller liknande drar lite osv... rent tekninskt när man kollar på en bil är det viktigt att kolla småsaker som tillsammans kan bli dyrt att laga.. exempelvis rost, läckor och dylikt, men det är roligare att köpa en bil som man gillar.. volvo funkar alltid, lite dyrare att köra men håller och är billigt att köpa reservdelar till : D
Gäst 2010-07-26 12:21 ! Citera #
En nyskattad och nybesiktigad bmw där har du kvalite på bilarna ;)
Victor A 2010-10-06 15:43 ! Citera #
Saab:

billiga även som skapligt ny
sägs vara bensinsnåla
säkerhet
snygg
mycket reservdelar

En saab uppfyller mina krav i allafall :)
sebbbbbbeee 2010-11-10 10:39 ! Citera #
Att du räknat ut hur mycket det kommer att kosta dig, att det inte är så mycket rost, att motorn är relativt intakt och att det finns bra och billiga reservdelar till din bil
marcuswiberg 2010-11-11 15:06 ! Citera #
Det beror helt vilken budget du har, vad du ska använda bilen till och din kroppslängd.
Både Audi,Volvo och BMW gör väldigt bra bilar, kan vara smart att inte börja med en ny bil ;)
Tania2 2010-11-15 19:11 ! Citera #
När man skall köpa sin första bil tycker jag att det är viktigt att tänka på att den skall vara billig i drift. En bensinsnål bil är alltså bra eftersom att kostnaderna blir mycket lägre. exempelvis en peugot 107:a
drar cirka 0,3/0,4 liter/mil :D
Gäst 2010-11-23 12:58 ! Citera #
En bil som är lättkörd och inte drar mycket soppa

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor