Start > Körkortsforum > Hur resonerar ni?

Hur resonerar ni?

Gäst 2021-10-06 20:26 ! Citera #
Jag hämtade min morsa från hennes jobb idag och då kom vi till en rätt trafikerad rondell och från vänster kommer en buss som kommer väldigt fort, min morsa säger kör men jag nekar eftersom jag inte tveka på om det skulle vara säkert eftersom jag inte är van med den rondellen. Min morsa kör ofta i den rondellen så hon är erfaren av den. Men jag som inte är så erfaren av den kände att det var bättre att vänta, nu i efterhand hade jag hunnit men var det ändå rätt av mig att inte göra det eftersom jag inte visste om det skulle gå?
Gäst 2021-10-07 21:48 ! Citera #
Gäst 2021-10-06
Jag hämtade min morsa från hennes jobb idag och då kom vi till en rätt trafikerad rondell och från vänster kommer en buss som kommer väldigt fort, min morsa säger kör men jag nekar eftersom jag inte tveka på om det skulle vara säkert eftersom jag inte är van med den rondellen. Min morsa kör ofta i den rondellen så hon är erfaren av den. Men jag som inte är så erfaren av den kände att det var bättre att vänta, nu i efterhand hade jag hunnit men var det ändå rätt av mig att inte göra det eftersom jag inte visste om det skulle gå?
Rätt av dig. samt du tvekade...bättre avvakta då.

be din morsa hålla käften då det är du som kör.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo