Start > Körkortsforum > Uppkörning i farsta

Uppkörning i farsta

Gäst 2021-10-06 17:37 ! Citera #
Hej,

Jag tänkte även som alla andra berätta om min uppkörning i Farsta som privatist den 30e september.

Gick ganska trött framåt, och var ganska nervös. Men det släppte ganska snabbt när inspektören kom och checka mitt legg, samt förklara hur uppkörningen går till etc.

Vi gick till bilen, och jag fick köra en V60. Därefter ställde jag in stolen etc och fick checka vindrutetorkare. Därefter vänster precis vid Trafikverket, sedan höger i stora korsningen. Vid rondellen tog vi vänster och jag fatta att vi skulle mot Sthlm. Väll ute på motorvägen får jag anvisningar mot Hökarängen. Vi svänger av och han säger genast att jag ska svänga vänster vid trafikljusen, och sedan första höger. Vi kör mot vägen slut och han ber mig vända bilen, vilket går lätt. Sedan säger han att vi ska tillbaka, vartåt att vi kör mot Nynäshamn. Därefter får jag senare att vi ska mot länna. Kör inte fortare än 100.

Vid första rondellen i länna säger han att vi ska åka mot Vega, vartpå man åker höger. Sedan säger han åk mot Sthlm, notera att byta fil.

Därefter åker vi ut på motorvägen igen och han säger åk mot Farsta och Älvsjö. När ni sedan svänger av bör ni byta till höger fil. Sedan så tänk att ni ska ta er mot Trafikverket igen.

Där fick jag parkera och provet var avklarat, första gången för mig och inga bristningar.

Så tänk på att andas och ta det lungt, tänk på att köra som ni gör annars.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov