Start > Körkortsforum > Detta med rondeller

Detta med rondeller

Gäst 2021-10-04 17:09 ! Citera #
Är det dumt att svänga ut framför en bil som blinkar höger från utfarten till vänster om dig ifall den ändrar sig? Hur mycket ska man egentligen förlita sig på blinkersen från andra bilar?
gäst 2021-10-04 21:22 ! Citera #
Gäst 2021-10-04
Är det dumt att svänga ut framför en bil som blinkar höger från utfarten till vänster om dig ifall den ändrar sig? Hur mycket ska man egentligen förlita sig på blinkersen från andra bilar?
Lite inte på någon.

inte alltid de för som de ska när se blinkar.

be cool....se vad de gör..avvakta lite. (sett detta för ofta i trafiken)

tänket: du har bara skyldigheter i trafiken. inga rättigheter....var defensiv
Gäst 2021-10-04 21:33 ! Citera #
Ja bättre att köra defensivt såklart, fast blir man inte ett rätt stort hinder i rusningen då eftersom man då förlitar sig väldigt mycket på blinkers?
gäst 2021-10-04 22:03 ! Citera #
Gäst 2021-10-04
Ja bättre att köra defensivt såklart, fast blir man inte ett rätt stort hinder i rusningen då eftersom man då förlitar sig väldigt mycket på blinkers?
Inte alltid de som blinkar gör som de ska krasst.

(jag som skrev innan svar)

så handlar faktiskt tidsmässigt lite tid tom sekunder på andras fel blinkers osv,
så be cool o kör defensivt. bättre för alla.
Gäst 2021-10-25 17:50 ! Citera #
När jag frågan andra så säger de att man blir lite för överdefensiv då och missar massa luckor och blir en fara pga irritation.
Gäst 2021-10-27 20:14 ! Citera #
Gäst 2021-10-25
När jag frågan andra så säger de att man blir lite för överdefensiv då och missar massa luckor och blir en fara pga irritation.
Lite go ..go..go..måste man ha.

defensiv japp. men inte risktagande.
inte höna pook pookpook chicken.

läs av trafiken.

för mycket tvekande är en trafikfara i sig.

förenklat. tvekande är inte defensivt körande...då man visa flertalet avsikter...bad bad.

defensiv körning är planerad körning. läs av trafiken...redan en bit innan cirkulation.
i byggsvängen 2021-10-27 20:28 ! Citera #
Helt rätt lite prutt i schablongen ska’re va! Inte dadda doddo med farfars glasögon o stå så länge att lapp lisa kommer med ostskiva till torkarbladet. haha gör inget, bara o spola bort osten med pisspojken!
Gäst 2021-10-27 21:09 ! Citera #
Inte risktagande men ändå vara lite bestämd, försöker så gått det går som du säger att kolla innan och planera och det lyckas jag ofta väldigt bra med, det är när man väl blir tvungen att stanna som man måste tänka mer på när man egentligen hinner. I början av körningen var det en del tvekan vid rondeller men det har blivit bättre nu och jag har inte fått nått tut eller arga blink på mig så jag gör det nog rätt bra ändå också. Det är när jag möter nya saker i rondeller som jag tvekar mer och kanske hellre väntar än att riskera plåtskada, men det kanske är rätt normalt.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo