Start > Körkortsforum > Misstag

Misstag

Gäst 2021-10-04 15:28 ! Citera #
Gjorde ett dundermisstag idag… jag skulle in i en tvåfilig rondell och hade lite svårt att hitta lucka(ny förare) och blev bilen bakom tutade då han tyckte jag borde ha åkt. Detta gjorde mig stressad, jag var redan rätt stressad. Så när jag väl skulle ut i rondellen råkade jag hamna lite mitt emellan de två filerna och då när jag ville tillbaka till innerfilen så svängde jag in framför bilen bakom med lite marginal så han tutade igen. Har dåligt samvete för detta och vet vad jag gjorde fel men ändå känner jag mig så sjukt dålig. Lite som att det bara är jag i hela världen som har lyckats med ett så här stort misstag.
Gäst 2021-10-04 15:30 ! Citera #
Jag hade också tur att det inte var någon bil till höger för då hade det blivit ännu värre och jag hade fått fler personer arga.
boro 2021-10-04 15:43 ! Citera #
Inget stort misstag tycker jag. Den andra föraren verkar inte vara så smart... Han (såklart) fattar att du är osäker eller inte har helt koll, ändå väljer han att köra upp jämsides med dig i rondellen! En bra förare skulle tänka att ge dig lite space och inte riskera plåtskador på sin bil ifall du inte har koll och svänger in framför.

Många ”hetsare” är ivriga och ”sätta dit” nybörjare/sega förare. Men de begår tankefelet att tro att den nya föraren har koll och gör allt med flit. Jag blir extra nervös om jag ska köra om en ”seg” bil, eftersom jag tänker att föraren inte har koll att jag kommer.
Gäst 2021-10-04 15:57 ! Citera #
Det är bara så enkelt att fortsätta i dåliga tankegångar t.ex om det hade varit en bil till höger om mig så hade jag ju sabbat en massa för han med. Förstår det du menar med att många är ivriga att sätta dit nya förare, han stressade mig väldigt mycket, det jag måste lära mig mest är att inte låta mig själv påverkas av sånt och försöka lära mig av mina misstag.
Delugnt 2021-10-05 16:18 ! Citera #
Alla är nybörjare i början.
Man måste få göra misstag, det är så man lär sig.
Nu vet du vad du Inte skall göra nästa gång =)

Rondeller fortfarande lite knepigt kan jag tycka, när folk som är i rondellen inte blinkar vart dom ska.
Då kan man bli stående en liten stund.
När en enkel liten blinkning hade underlättat för oss som ska in.

Men så är det och det är bara att gå vidare, men inte glömma =)
Nooben 2021-10-05 16:31 ! Citera #
Haha det här är ingenting mot vad jag gjorde!

Jag skulle backa ut från min egna parkering. Min bil står mellan två andra bilar.

På vägen ut svänger jag lite för tidigt och skrapar grannens bil.

Kände mig som en RRRiktig Idi*t.
Med det misstaget lärde jag mig den hårda vägen.

Det är OK att göra fel, och åt skogen med alla som kan bli arg på dig.
En olyckshändelse är precis som det låter. En Olyckshändelse.

Som personen ovanför skriver.

Man måste få göra misstag, Bara man lär sig utav dom.
Enligt min åsikt är man som ”sämst” i början när man tagit körkort. När det gäller att applicera allt som det har att göra med att köra bil.
När man varit ute och kört Ensam ett tag, då är man med om flera olika scenarier som kommer att göra dig till en bättre förare.
Gäst 2021-10-05 21:11 ! Citera #
Tack för alla svar hörni! Det uppskattas och det känns bättre nu efter att ha läst det ni skrivit. Antar att det bara är att släppa och gå vidare men fortfarande komma ihåg och ta lärdom av så jag hanterar det bättre om jag hamnar i liknande situation i framtiden.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor