Start > Körkortsforum > Fortkörning

Fortkörning

Gäst 2021-09-29 06:51 ! Citera #
Hallå! Kan jag klandra mig själv om jag åker ut framför en bil med god marginal på en 30väg i ett villa kvarter, och jag märker att han kommer upp i arslet på mig snabbt eftersom han inte körde 30 utan rätt mycket snabbare. Gjorde jag ändå fel i denna situation, hur kan jag veta vilka som kör lagligt?
CH 2021-09-29 11:31 ! Citera #
Konsekvensen där är att han hade kunnat köra in i dig. Även om felet då är hans så är det kanske inte värt risken som kunde ha uppstått?
Inte alla kör lagligt eller uppmärksamt för den delen, så lita inte blint på en skylt.
Gäst 2021-09-29 14:33 ! Citera #
Du kanske missförstod att jag inte försökte hävda mig genom att åka ut framför. Han körde inte lagligt och jag åkte ut med god marginal för om han hade kört lagligt eftersom jag trodde han gjorde det. Det gjorde han inte och kom relativt snabbt ikapp mig.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest