Start > Körkortsforum > Manuell vs. automat på halkban…

Manuell vs. automat på halkbanan

kudo 2010-07-13 17:11 ! Citera #
Jag ska gå risktvåan imorgon, men måste anmäla nu i förväg om jag vill köra med automat växellåda. Ska jag göra det eller nöja mig med manuell? Jag har kommit hyfsat långt i min övningskörning och kan manövrera utan större problem, men min trafikskolelärare sa att man inte ska dra sig för att välja automat om möjligheten finns, eftersom det kan underlätta fokuset på utbildningen.

Vad säger ni?
Gäst 2010-07-14 11:28 ! Citera #
Om du kör automat på halkbanan så lär intyget bara vara giltigt för just automat. Så frågan är ju om du ska ta körkort för automat eller manuell.
Gäst 2010-07-15 19:02 ! Citera #
Jag tror att du får ut mycket mer av halkbaneutbildningen om du kör med manuellt växlad bil.
Ha så kul, det är en rolig utbildning!
lyckorus1 2010-07-25 19:08 ! Citera #
Jag fick testa manuell personbil och automatväxlad minibuss på risktvåan. Ska givetvis ta körkort för manuell, men oj så skönt det var med automatväxlad! Det ska jag nog satsa på när jag har vant mej tillräckligt nog vid manuell. Så bekvämt ju!
Gäst 2010-07-26 12:09 ! Citera #
Bäst vore ju om man fick testa med båda men annars tycker jag manuell borde va mest givande.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
2
I dag 11:30
8
I dag 11:04
7
I dag 10:36
7
I dag 10:01
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov