Start > Körkortsforum > Köra upp i trafikverkets bil

Köra upp i trafikverkets bil

A 2021-09-23 19:35 ! Citera #
Hej! Jag har bokat uppkörning om
några månader. Jag ska köra upp i järfälla och ska köra med trafikverkets bil. Har ni några erfarenheter? Har bara hört innan att det är bättre att köra upp med trafikskolans bil men min körlärare sa att jag kunde gå in och boka tid själv för annars skulle jag behöva vänta längre oså.
Gäst 2021-09-23 21:44 ! Citera #
Spelar enligt mig inte någon roll, bil som bil vettu. Visst att det är enklare att köra med en bil man är van med men jag körde upp i trafikverkets bil och det gick bra ändå. Försök däremot om du är nojig ge dig själv bäst chanser genom att köra flera olika bilar för att känna av hur de känns och testa olika storlekar på bilar nu de sista månaderna innan den stora dagen :)
Gäst 2021-09-24 14:36 ! Citera #
Hej, jag själv körde upp i Järfälla med trafikverkets bil. Jag fick köra en v60 diesel. Jag hade enbart övningskört privat. Jag tyckte att dragläget kom väldigt sent till skillnad från den bil jag övningskört i. Däremot vad gäller hur bilen fungerar med stolen, parkeringsbroms osv fick jag förklarat för mig av provförättaren hur det fungerar.

Senaste foruminläggen

Rubrik
12
I går 22:40
6
I går 22:34
11
I går 17:36
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest