Start > Körkortsforum > Vart är mitt Körkort?

Vart är mitt Körkort?

Jay 2021-09-23 13:17 ! Citera #
För att lugna alla som undrar vart är mitt körkort?

Tanken är att man inom 5 dagar, via posten ska ha fått hem avi från Transportstyrelsen för att kunna hämta ut det.
Verkar vara lite olika historier kring hur det går till Efter avklarat förarprov.

I mitt fall säger förarprövaren att det kommer komma hem ett rekommenderat brev om 3-5 arbetsdagar.

Jag behövde INTE betala 280 kr i tillverkningsavgift. Jag behövde heller INTE betala uppkörningsavgift på 1300 för att körkortet skulle Börja tillverkas.

Jag klarade uppkörning 16/9 en Torsdag. Och idag 23/9, en vecka senare fick jag nog av att vänta och ringde Transportstyrelsen.
Den snälla damen som svarar berättar att mitt körkort har lämnat Transportstyrelsen och finns att hämta på mitt lokala utlämningsställe.
Jag säger att jag inte fått något brev eller liknande med den informationen, varpå damen säger att hon har möjlighet att ge mig kollinummer via telefon, så att jag med giltig legitimation kan hämta ut mitt körkort.

Som nästan alla i vårat avlånga land vet, kan det bli lite trubbel med posten.
Det kan vara jobbigt, men jag råder dig att ha lite is i magen. Och har du inte fått ditt körkort inom 5 dagar, kan man alltid ringa Transportstyrelsen och kika.

I dagsläget sitter jag med körkortet i handen, och fakturorna skall betalas nu vid lön.
Emma 2021-10-11 14:56 ! Citera #
Jag ringde också Transportstyrelsen och fick mitt kollinummer via dom.
Posten är så sega..
Tack så jättemycket för informationen :)
elov 2021-10-11 15:14 ! Citera #
Hej, hur har ni beletat tillverkning avgift av körkortet?
Fick ni faktura från Transport Styrelsen?

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
2
I dag 00:37
1
I går 10:18
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor