Start > Körkortsforum > Uppkörning kuggad 3gngr

Uppkörning kuggad 3gngr

Orolig gäst 2021-09-21 20:40 ! Citera #
Hej, jag läste att man inte ligger i förturskön om man kuggat 3 gånger på uppkörningen. Jag tänkte bara kolla med er som kuggat 3 gånger, hur gick det för er?
Lyckades ni hitta tider eller var det nästan omöjligt? Fick ni vänta länge tills nästa uppkörning? Hur länge i så fall? Var ni tvungna att göra om teorin?
Anna 2021-09-23 11:47 ! Citera #
Boka med trafikskola, de har massa lediga tider som de har reserverat for eleverna.
Lycka till.
Mr Fail 2021-09-24 14:20 ! Citera #
Hallå!

Jag klarade uppkörning på 6e försöket. Jag blev klar med Teoriprovet i April, och nu i September klarade jag till slut förarprovet. Att dom förlängde tiden från 2 månader till 6 iochmed corona, är jag tacksam för. Hade nog inte hittat så många tider som jag gjorde annars...

Det enda som verkar gälla är att vara inne och kika ganska ofta samt ha tur. Ett tips är att söka andra städer än sin egna. Jag sökte Stockholm med omnejd, t.ex Nässjö var det längsta jag hade tänkt åka neråt, Gävle uppåt osv.
Då slipper man sitta och trycka på städer som man egentligen inte kan ta sig till utan massa krångel och dylikt.

För nu har jag spenderat mycket tid på Trafikverkets hemsida, och fyfasen vad jag hatar den.
Iallafall, jag letade lite sporradiskt, satt ungefär 1 timme per gång, ibland två gånger om dagen, morgon och kväll. Från 8-10, sedan 15-18 typ.

Det verkar som att folk avbokar sina tider DAGEN INNAN med 10-15 minuters marginal innan utsatt tid.
Med det sagt kan det bli lite stressigt med att planera med personen man ska åka dit med, tåg/buss kanske tom flyg.
Eftersom man har 15 minuter på sig att boka provet, och när man väl hittar en sån här strö tid, vem vet, det kanske är den sista lediga tiden du ser innan din tid är ute lixom.

Så jag var väl förberredd när jag väl hittade en tid nästkommande dag, i Norrköping, bokade tågresa och allt inom dessa 15 minuter.

Och det här med förtur vette jag fan, som sagt hittade jag tider relativt ofta ändå tycker jag. Iochmed mina 6 Fails trodde jag att det var så kört.

Men jag hittade tider ändå!





SUMMAN AV KARDEMUMMAN:


Var lugna, tider finns. In på sidan och kika!

Snart har ni lappen boys and girls!




/MR FAIL
Orolig gäst 2021-10-10 15:01 ! Citera #
Tack för att du tog din tid att skriva detta! Uppskattas verkligen. Och stort grattis till körkortet! :D

Var hade du dina 6 uppkörningar?

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
3
I går 22:14
1
I går 22:12
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor