Start > Körkortsforum > Passerade i tredje försöket Jä…

Passerade i tredje försöket Järfälla

Gäst 2021-09-20 13:12 ! Citera #
Jag passerade min körning i Järfälla i tredje försöket.

Under de två senaste försöken gjorde jag många misstag. Men jag accepterade alla mina misstag och tränade mycket.
Min plats var på morgonen 8:10 på lördagen. Så snart jag nådde testplatsen var jag väldigt nervös eftersom de två sista instruktörerna inte var nöjda och gav mig många kommentarer om min körning.

I Järfälla om du kör automatisk använder de VW Passat men den här gången fick jag köra den mindre bilen Golf. Min instruktör var en dam och hon var väldigt artig från början. Hon sa att ”andas och slappna av”. Hon förklarade mig alla punkter och vad som förväntas av mig. Men hon sa att enligt henne är det viktigaste att köra säkert, att inte byta körfält onödigt.

* Från testcentret sa hon till mig att ta vänster och sedan höger från OKQ8. (Det började regna .... Duh!)
* Från trafikljuset sa hon till mig att gå höger och sedan ta första vänster som går mot SAAB.
* Efter att ha passerat Willys sa hon till mig att ta vänster från Trafiic -ljuset (Här måste du vara mycket säker på att om ljuset är grönt låter du bilen som kommer rakt först gå och även kontrollera fotgängarna)
* Sedan kör jag rakt förbi Biltema och sedan sa hon till mig att följa E18 stockholm. (Som ligger precis från rondellen) och sedan gick jag in på motorvägen.
* Hon sa åt mig att köra rakt och följa skylten till Vällingby, så jag tog höger från den stora rondellen och sedan kom en liten rondell varifrån hon bad mig om att gå vänster till resdential där jag gjorde bakre parkeringen.
* Sedan kom vi tillbaka till testcentret.

Hon berättade att jag har passerat och uppskattat min körning och sa att min skanning var mycket bra och i bostadsområdet var jag mycket försiktig när jag passerade en parkerad bil som ett barn kom ut från.

Jag måste göra följande i mitt test
* Många rondeller.
* Bostadsområde
* Parkering

Jag uppmärksammade det
* Jag kör säkert
* Kontrollera alltid den blinda fläcken när jag ändrar min position.
* Mitrror -rutiner när jag svänger
* Tittar på vinkelspegeln var 10: e sekund.
* Skannar även om jag står vid trafikljuset för att få utsikt över körfältet där jag är på väg att upptäcka fotgängare.
* Hastighetsgränser som jag justerar hastigheter och inte överskrider.
* Håll dig lugn.

Jag tror att de är där för att passera dig och inte misslyckas med dig, om de känner sig trygga när du kör kommer de att passera. Det är allt.

Jag hoppas att mitt inlägg kommer att hjälpa någon.
Ge inte upp snart så har du licensen.

Lycka till
icandoit 2021-09-21 00:04 ! Citera #
Tack så mycket. Jag har min köprov på Järfall om två veckor. Ditt svar ger mig hopp och får mig att förbereda mig väl inför testet. Jag är nervös, jag vet att jag kan köra bra. Jag kan göra det.

Kom du tillbaka till tentamenscentralen via motorväg E18 igen eller tog landsvägen?

Tack än en miljon för att du delade rutten.
Gäst 2021-09-21 09:09 ! Citera #
Nej det var inte E18 men vi kom tillbaka via Barkarby, lycka till med ditt test

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
3
I går 22:14
1
I går 22:12
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor