Start > Körkortsforum > Rejäl tabbe

Rejäl tabbe

Gäst 2021-09-19 12:38 ! Citera #
Missbedömde att en bil skulle rakt fram i en rondell när den egentligen skulle åt vänster så jag åkte ut framför den med rätt lite marginal, den tutade aldrig och behövde inte tvärnita men ändå känner jag mig väldigt dålig och efter att ha haft körkort ett par månader känner jag att jag borde veta bättre än så.
Gäst 2021-09-19 13:50 ! Citera #
Får jag gissa att du är en person som hatar att göra fel/misstag och kan älta misstag du gjort i flera dagar efteråt? Jag med!

Nu kommer du allafall troligen ALDRIG göra samma misstag ute på en rondell igen :)

Lesson learned!
Gäst 2021-09-19 13:59 ! Citera #
Japp du gissa helt rätt.
Gäst 2021-09-19 16:10 ! Citera #
Har du lyckats komma över ältanden? Jag har fått uppfattningen om att ingen bra förare kan göra så stora fel i trafiken. Det jag ofta gör är att dra något som inte var en stor grej i trafiken till något större genom att bara älta skiten.
Gäst 2021-09-19 16:48 ! Citera #
Näe det kan jag inte påstå :lol:

Har väl med kass självkänsla att göra när man är överdrivet självkritisk och ska överanalysera situationer som ändå inte var så allvarliga.
På en sund nivå är det en bra egenskap som är utvecklande, men när det som för oss blir till överdrift så blir det bara ångestframkallande till slut.

Jag har skitsvårt att begripa hur lättvindigt vissa personer hanterar situationer som dom själv dessutom har varit med och orsakat.

Men, från en överkänslig till en annan, var inte så hård mot sig själv. :lol:
Visserligen har du gjort en godkänd uppkörning och har körkort men du är fortfarande en nybörjare!
Du har åtminstone en medvetenhet som är till din fördel (å andras på vägarna) som i längden kommer göra dig till en av dom säkrare förarna ute på vägarna.
Gäst 2021-09-19 20:12 ! Citera #
Tack! Detta har verkligen varit skönt att höra. Att jag inte är den ända som överanalyserar. Egentligen visste jag att jag inte var den ända med detta problem men det är ändå jävligt skönt att höra (ursäkta språket). Som du säger så är man fortfarande nybörjare, ska försöka vara mindre hård mot mig själv men det är mycket enklare sagt än gjort som du kanske vet :). Men tack för att du tog dig lite tid från din dag att lugna ner mig. Det uppskattas :D. Gör alltid mitt yttersta för att vara en bra förare, därför tar det på egot när jag gör sånna här dumheter.
Gäst 2021-09-19 20:43 ! Citera #
Tänk om man kunde överföra överskottet av självkritik till folk som behöver mer av det därute :lol:

Vissa på riktigt har noll insikt och det är fan heller inte bra. Antingen det, eller att dom helt enkelt inte bryr sig om dom gör fel. Fascinerande på ett sätt men inget att eftersträva.

Vi får helt enkelt försöka hitta sätt att sluta lägga ner för mycket energi på onödigt analyserande av tabbar.

Hur som helst, grattis förresten till körkortet, det gjorde du bra :D
Du blir nog en suverän handledare i framtiden till någon annan som ska ta kortet :D
Gäst 2021-09-19 20:58 ! Citera #
Ja du har inte fel i något du säger :lol: får hoppas att det är som du säger med att jag blir en bra handledare, hade varit kul. Kan försöka lära ut att inte älta lika mycket som mig :lol:
Björn He 2021-09-20 16:10 ! Citera #
När man närmar sig en cirkulationsplats så måste man ALLTID noga iaktta andra fordons rörelser kring rondellen, det går om man är riktigt uppmärksam att läsa av om ett visst fordon skall fortsätta köra i cirkulationen eller köra ur den. Det bästa sättet att undvika risk för att hindra fordon i cirkulationen är att vänta UTANFÖR cirkulationsplatsinfarten tills man hunnit se när ett visst fordon är på väg att köra ur.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
93
I går 22:20
6
2024-03-27 21:48
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest