Start > Körkortsforum > Klarade uppkörning

Klarade uppkörning

Joakim 2021-08-09 23:12 ! Citera #
Så jag klarade uppkörning idag i HBG, mitt tredje försök. Körde med körskola, men körskolelärare fick inte åka med p.g.a Covid.

Fick väldigt lätt rutt enligt mig själv.

Ni som säger att det skiljer på instruktör och instruktör har delvis rätt, båda två jag har haft var trevliga, men han jag hade idag var lugn, på ett helt annat sätt, inte lika dömande uppfattade jag det som.
Uppfattade knappt att han kollade själv på vad jag gjorde eller trafiken runtom. Han kunde lika gärna sovit såg det ut som.
Självklart kollade han säkert men han var väldigt subtil.
Vi pratade inte så mycket, tur det då glasögonen hade immat igen med det obligatoriska munskydd man tvingats ha på sig.

En lustig situation uppkom när jag råkade bromsa lite hårt, och bad därför om ursäkt, varav jag fick svaret ;Det är lugnt, det är bara att köra och njuta.
Varav jag blev väldigt lugn och bekväm. Kommer inte ge ut namn, men kör ni upp i HBG hoppas jag lowkey att ni får honom.

Ett tips är att inte överanalysera eller tänka på vad ni gjort. Har ni gjort ett fel, eller misstag, släpp det och tänk inte mer på det, då det inte gå att göra något åt. Blicka framåt, och planera din körning.
Kör även som ni gör när ni kör på körskola. Tänk inte; instruktören vill säkert att jag ska köra så här ****. Kör som ni själva hade kört, som ni har lärt er. Lycka till!
Maria 2021-08-11 16:53 ! Citera #
Grattis Joakim! Så roligt för dig både med kortet och att det var en positiv upplevelse :D
Gäst 2021-08-12 07:34 ! Citera #
Grattis till kortet . Vilken härlig upplevelse. Du gav mig hopp när jag var nere i botten. :lol: :D :lol:

Senaste foruminläggen

Rubrik
1
I dag 19:26
1
I dag 14:09
8
I går 20:00
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor