Så jävla arg, kuggade tredje gången idag, vet inte hur mycket jag lagt nu men säkert minst 10-15k.....
Kände direkt att läraren var surt inställd till mig när jag kom, hälsade knappt och när jag satte mig i bilen var hon fett dryg när jag började ställa in stolen ”vänta tills jag pratat klart” typ. Behövde göra säkerhetskontroll på bilen under huven, det var en av sakerna jag kuggade för för hon tyckte inte att jag pekade på rätt saker fastän jag gjorde det....
Sen när vi var ute och körde försökte jag köra bestämt och följa med takten, låg max 5 km/h över totalt men så klart blir man kuggad på en sån skitsak också ... Skulle köra förbi en stopplikt stannade och körde sen men då tvärnitade hon för att det kom en bil långt ner på gatan...
Fattade direkt när jag satte mig att hon skulle ligga så gick bara därifrån när vi är klara men jag är så jävla sur typ inga lediga tider att boka och jag ville verkligen kunna köra bil nu på midsommar...
Körde upp i Malmö
Nog finns det tjuriga inspektörer som det finns tjuriga personer inom vilket yrke som helst.
Jag kuggade själv idag, för andra gången, och skyller helt på mig själv.
Alla moment inspektören påpekade att jag brast i under uppkörningen var helt korrekta.
Jag insåg mina tabbar sekunder efter att jag gjort dom (för sent obviously).
Inget av det han påpekade var överdrivet. Han själv var för övrigt professionell och saklig.
Att jag tar mig själv som exempel är för att någonstans måste man inse sina brister och tabbar.
Med det sagt så, visst finns det säkert inspektörer som underkänner folk som en annan inspektör hade kunnat bortse ifrån och godkänt (inte allvarliga missar dock).
När man läser det du beskriver att du kuggades för enligt protokollet, så verkar det som att du inte riktigt vill acceptera att du gjorde för många fel? Oavsett om inspektören nu är så tjurig som du hävdar.
Vid stopplikt, om en bil kommer farandes, och du ändå kör ut ( varpå inspektören måste ingripa) så förstår du väl att det är skäl nog att kuggas för?
Sånt kan dom inte bortse ifrån. Det är inte detsamma som att ha glömt blinka ut ur en rondell en gång eller fått ett motorstopp.
Är du med?
Körkortet kommer du ha till slut. Men tills dess, ta till dig kritiken du fått.
Förhoppningsvis kommer du inte få samma inspektör nästa gång då du uppenbarligen inte vibbar så bra med henne och det i sig kanske skulle påverka din prestation negativt.
Önskar dig allafall lycka till nästa gång.