Jag är 36 år och ska snart köra upp i Uppsala för första gången någonsin. Vad kuggade du på första två gångerna? Hur gick tredje gången i körningen? Hur snabbt fick du nytt körprov?
Bra kämpat! Grattis till körkortet!
Hej Gäst!
Tack! :-)
vad kul att vi nästan är jämngamla. Den första uppkörningen kuggade jag på cirkulationsplats (jag låg i fel fil), kom för fort fram i korsning, kunde inte förutse trafikfaror och hinder samt svängde ut i fel körfält och då fick inspektören ingripa. Detta var i mars och jag hade kanske inte övat lika mycket mängdträning som nu sist. Andra uppkörningen var i maj och då kuggade jag på slarvfel mest, jag blev nervös och stressad på grund av att jag åkte fel och då tappade jag fokus. Jag körde ett filbyte i korsning och det får man absolut inte göra och inspektören fick ingripa. Efter detta så har jag övningskört massor, åkte till olika orter där jag inte hittar i syfte att läsa av skyltar, hur jag ska ligga i filer osv. Övat massor på det som jag kuggade på och till slut så gick det :-)
Jag fick nya körtider genom att jag uppdaterade sidan varje dag på morgonen ofta och till slut dök det upp en tid som jag snabbt bokade.
Det som är viktigt att tänka på är att det är mycket filer, circulationsplatser och körfält i Uppsala och rödljus korningar och t.ex utanför Trafikverket är det högerregeln som gäller då det inte är huvudled.
Lycka till på uppkörningen! Hoppas det går bra :-)