Vet inte vad jag ska ta mig till, blir ledsen
Jag har övningskört nu i runt 3 månader, jag har många många timmar i bilen... Körläraren säger att jag kör bra generellt men igår gjorde vi ett test för att se om jag får göra uppkörningen på onsdag och han sa att jag inte var redo... Eftersom jag var stressad och gjorde 2 missar i rondellen, plus så fick jag fråga vart spärren för huven var. På bilen hemma drar man upp den, här drar man åt sidan, visste inte det.
Jag har kollat på väntetider för prov på trafikverket och det finns inga tider först i December om jag inte skulle få köra eller om jag kuggar...
Just denna tanke, att jag får vänta tills December och att min giltighetstid för teoriprovet är borta då gör mig deprimerad. Allting känns så bortkastat.
Jag känner mig dessutom som en nolla som är 21 snart 22 och inte har körkort. Jag hade lovat mig själv att ta körkort denna sommar så jag bryter nog ihop snart. Pengarna är också slut med alla körlektioner så kan inte köpa fler.
Du kan alltid refresha trafikverkets sida, folk avbokar 24/7, fortsätt refresha. Frågon är dock vad du ska med körkort utan pengar och bil. Smartare att vänta något år, du ska inte skynda körkortet. Finns inget ”för gammal” för att börja med körkort.
Duuu ska inte alltid lyssna på körlärare... min körlärare sa samma sak men sen boka vi upp en ”miniuppkörning” de kommer en lärare från nemam trafikskola som gör som en uppkörning med en i 70 min! Hon sa klart och tydligt efter du är riktigt bra de är bara att göra uppkörningen. Hon sa de till min trafiklärare och han ba nej nej inte än. Hon ba joo! Hon kör bra.
Ja bokade upp uppkörningen själv via Trafikverket. Kör på de !
Duuu ska inte alltid lyssna på körlärare... min körlärare sa samma sak men sen boka vi upp en ”miniuppkörning” de kommer en lärare från nemam trafikskola som gör som en uppkörning med en i 70 min! Hon sa klart och tydligt efter du är riktigt bra de är bara att göra uppkörningen. Hon sa de till min trafiklärare och han ba nej nej inte än. Hon ba joo! Hon kör bra.
Ja bokade upp uppkörningen själv via Trafikverket. Kör på de !
Jo jag får lite den känslan att vissa lärare vill mjölka eleverna på pengar, eller helt enkelt är perfektionister med för höga krav...
Hur stor skillnad var det att köra trafikverkets bil jämtemot bilen du körde på skolan?
Jaaa precis så är det så kör på din grej helt själv.
jag körde Mercedes på trafikskolan & körde upp med volvo v60. Det är inte skillnad det är bara det där vart sakerna sitter med själva symbolerna är detsamma på alla bilar typ
önskar dig stort lycka till
Jag kuggades 3 gånger den teoretiska och en gång uppkörning i lördags klarade uppkörning, men jag har bara övningskör med körskola sedan augusti 2020 till den 4 juni med uppehåll under oktober till dec så hold my beer, hela min körkort kostade 45 k, bättre??
Jag kuggades 3 gånger den teoretiska och en gång uppkörning i lördags klarade uppkörning, men jag har bara övningskör med körskola sedan augusti 2020 till den 4 juni med uppehåll under oktober till dec så hold my beer, hela min körkort kostade 45 k, bättre??
Förresten jag är 32 så du kan bara lugnt
Hej! Vill bara uppdatera med att jag klarade uppkörningen idag! läraren tyckte jag körde bra på tisdagen och lät mig göra uppkörningen och det gick galant! inspektören tycker att jag kör felfritt
Mitt körkort kostade typ mer än 100 000 kr totalt över loppet av 12 år så känn dig inte ledsen...
Det finns alltid värre fall. Jag körde dock endast körskola så det blir inte billigt.
Hej! Vill bara uppdatera med att jag klarade uppkörningen idag! läraren tyckte jag körde bra på tisdagen och lät mig göra uppkörningen och det gick galant! inspektören tycker att jag kör felfritt
GRATTIS!
Bra jobbat och kör försiktigt där ute
Senaste foruminläggen
Rubrik