Personen ovan har tagit mitt namn, så det är inte jag (Trådskaparen) som skrev ...
Men hen hade iaf rätt! Jag kuggade pga 2 motorstopp och att jag missade en hastighetsskylt och därmed körde för fort (Det var maxhastighet 80 på motorvägen, men jag missade detta och fick gick efter vad hastigheten var i andra körriktningen, dvs 110). Detta kan såklart få konsekvenser, och i specifika fall farliga sådana. Motorstoppen berodde väl dels på en ny bil (brukar köra en från 2006 som fungerar helt olikt) men också att jag var väldigt snabb upp med kopplingen, enligt inspektören. (Tips som jag fick av henne - sätt er längre bak med stolen)
Tråkigt, men tänker inte skylla min kuggning på inspektör eller likande. Jag var helt enkelt för nervös & det byggdes väl på när jag dessutom skulle köra en helt ny bil som till min förvåning inte kunde ta lika mycket som körskolans. Det var dock klantigt av mig att ”chansa” på att bilen inte skulle dö, men jag tänkte bara på eco-driving (motorbromsa i mitt fall). Sedan är jag dålig på att höra på bilen när den håller på att dö, så blev aningen överraskad när jag fick kärringstopp.
I övrigt är jag nöjd med min körning, men jag förstår att jag blev kuggad idag. Jag var inte bra på att köra bil & måste ytterligare bli bättre på att söka av områden, så att jag inte missar någon viktig skylt igen. Fick underkänt på 2/14 moment vilket jag förstår, det var pinsamt & hon som jag körde upp med måste undrat vad jag höll på med.
Hoppas på att jag kan hålla mina nerver i spel nästa gång & att jag har blivit en bättre förare tills mitt nästa prov. Jag vet att jag kan köra bil, måste bara kunna köra ALLA bilar.
Fasiken, höll mina tummar hårt för din skull.
Men som tidigare skrev, var inte för hård mot dig själv! Nästa gång sitter det bättre!
Tack för stöttningen ändå! Supersnällt av dig
Du kommer greja det nästa gång
jag tig mitt körkort igår i norrtälje hade 11.15 tiden så det var inte mycket bilar för att det ass regnade i norrtälje hela dagen igår,var nojig och trodde skulle kugga pga regnet man såg inget haha,men jag hade ju trafikskolans bil vid uppkörning så jag kände bilen bra hade ställt in allt redan värme vid alla speglar och rutor och vindrute torkarna av på innan vi äns blrjade med uppkörningen så det var positivt och ha trafikskolans bil och jag behövde ej göra inre eller ytre säkerhetskontroll det regande ju så himmla mycket,doxk sa han att jag behöver sänka hastigheten rejält vid rondeller (ej rondeller inne i städer,)
Så ge inte upp du grejer det nästa gång,har du bokat ny tid än?
Grattis hörrudu!! Kul att du lyckades ta kortet
Nej, har inte bokat någon ny tid än, min körskola har inte nya tider förrän i September & det har inte Trafikverket heller. Ska försöka hitta någon tid inom kort, annars får jag bara vänta tills nån avbokar och försöka boka den tiden med ens. Hoppas på det bästa! Annars blir det uppkörning i September
Helt galet när det kommer till Trafikverkets tider. Har dessvärre kuggat två gånger, tänker givetvis inte ge upp men hittar inte heller tider förens september... i vissa fall även december men då har teorin gått ut
Åh, jag hejar på dig!! Vi gör det tillsammans
Ja men eller hur, min teori går ut i oktober :/ Vill ju slippa göra om det igen...
Tack! Och jag hejjar massor på dig!
vi fixar detta, jag förstår dig! Min går ut i september men tänker att man får uppdatera trafikverkets sida hela tiden och bara leta leta leta! Vår tid kommer snart