Hej, jag läser att du enbart kollar efter tider på morgnarna. Stop it
TIDERNA SLÄPPS DIREKT EFTER ATT FÖRAR/KUNSKAPS-PROV AVBOKAS! DETVILLSÄGA NÄRSOMHELST PÅ DYGNET
Jag bor i Stockholm och blev godkänd på teoriprovet i April i Norrköping, efter mitt tredje försök, fick 51 Båda gångerna innan
))
Jag hade prov första gången i Södertälje, de två resterande proven var i Norrköping.
Jag surfar efter provet in på trafikverkets hemsida efter Fail nr1, med ett lugn i magen eftersom jag hade på provets infomöte fått berättat för mig att man har förtur på 3 st provtillfällen om man Ej blir godkänd.
Jag sitter nu och letar efter en ny tid på hemsidan,
Måste hända innan 5 maj, eftersom jag har uppkörning då.
Jag letar efter ny tid i ungefär 10 minuter och märker att det inte finns några Kunskapsprov eller Förarprov i
Hela Sverige, innan min uppkörning 5 maj.
Jag har relativt lite panik nu, i tron om att man har förtur som sagt. Jag bestämmer mig för att utreda denna förtur och ringer trafikverket. Lång historia kort: Personen på trafikverket säger att man vanligtvis har förtur vid Ej godkänd max 3 gånger, gäller både Förarprov och Kunskapsprov.
Men iochmed rådande pandemi är det borttaget.
Jag blir lite tyst i telefon och säger efter en kort stund att jag har uppkörning 5 maj. om lite mindre än en månad. Varpå Trafikverket Södertälje ger mig en ny tid 12 Juli. Jag blir lite paff, och känner hur paniken börja komma. Jag åker bestämt hem och är inställd på att hitta en ny tid innan 5 Maj.
Jag kommer hem en stund senare och berättar för nära och kära om snubblandet på målsnöret, varpå Alla, och jag menar Alla, säger att man ska gå in på hemsidan
tidigt på morgonen ”För då dyker de avbokade tiderna upp”.
I call bullshiett, så jag surfar in igen lite senare på Trafikverkets hemsida runt 20 tiden. Jag letar tider i 7 städer och uppdaterar sidan som en dåre samtidigt. Det ser otroligt dött och uppgivet ut i 15 minuter, tidigaste Kunskapsprovet är Efter 5 maj. Och tidigaste Förarprovet är lååångt efter 5 maj, tillochmed 2022 i vissa städer.
Paniken växer och jag börjar undra om jag verkligen kommer få en ny kunskapsprovstid innan 5 maj, och även om jag skulle hitta en tid, vad händer om jag kanske failar på uppkörningen? Tidigaste Förarproven är månader bort lixom... Vore trevligt att ha körkortet innan sommaren.
Sen efter 40 minuters uppdaterande så dyker det upp ett Kunskapsprov IMORGON i STHLM! Jag försöker boka den, men jag hann icke.
Jag känner hur hoppet tänds, så jag fortsätter uppdatera sidan i ytterligare 40 minuter och hittar 2-3 tider som är inom 1 vecka från då. Dock i Norrköping, och lååångt borta i Kalmar
...
Jag bestämmer mig för att boka i Norrköping, provet är på en Lördag, kostade 400 istället för 325. Detta kanske var en förtur ändå på något sätt(??) Aldrig hört talas om trafikprov på helgen.
Iallafall, Fail nr2 incoming, jag fuckar upp det med 1 poäng IGEN.....och blir därför lite smått uppgiven på mig själv, speciellt med vetskapen om nedlagd tid på trafikverketshemsida, väntetider OSV......
Iallafall, då är det back to work igen, samma procedur, dvs uppdaterandet av den där j*vla sidan...
Jag hittar inga tider i mina föredragna städer som Eskilstuna, Västerås, Uppsala, Nyköping, Örebro, Stockholm, Södertälje, Kungsängen osv... Jag spenderar 2-3 timmar på trafikverkets hemsida denna kväll, och som en gåva från ovan, dyker en tid upp.
I Norrköping på tisdagen veckan efter.
Jag bokar den och blir tillslut godkänd. Riktigt skön känsla!
Jag hittade alltså 3 st tider för teoriprov inom 1 vecka. Det går bois and gurls!
Denna långa historia berättar om att det
Släpps tider hela dygnet runt på hemsidan, och att man inte ska ge upp! Jag trodde det var kört för 2 veckor sen, idag sitter jag med godkänd teori och är redo för uppkörning.
Och om man skulle få teoriprov en bit från där man bor, kan det vara värt att ta den iochmed pandemi och väntetider....