Start > Körkortsforum > Fler försök uppkörning

Fler försök uppkörning

NP 2021-04-19 20:53 ! Citera #
Hur funkar det med prioriteringen när man kuggat? Får man inga tider efter 3 försök? Eller är det svårare att få tiderna?
Gäst 2021-04-19 21:46 ! Citera #
Har samma problem, jag hade kuggat (3gånger) den 27 mars och nu kan inte hitta inga lediga tider I hela Sverige
J 2021-04-20 18:12 ! Citera #
Alltså, det är klart ni kommer att kunna boka en ny tid.

Dock blir det betydligt svårare att hitta blir det efter tredje gången desvärre pga prioriteringsprincipen. Men ge inte upp! Kolla ofta, och tidiga morgnar.
Gäst 2021-04-20 21:50 ! Citera #
Rent nonsens..

man får ställa sig i kö som alla andra.

källa till att det finns prioriterings princip.

inte rykte eller vad andra har skrivit hört eller vad kompisar, släkt, vänner sagt eller hört...även forum.

utan ren källa från myndighet.

ex Transportstyrelsen.

så länka detta.tack.
Ft 2021-04-20 22:10 ! Citera #
”Gäst” - ingen nonsens. Här har du din källa från Trafikverket: https://www.trafikverket.se/korkort/korkortsprov/personbil-och-latt-lastbil/korprov-b/

”Under pågående pandemi ökar vi tillfälligt antalet prov för företräde från 2 till 3 prov.
Det innebär att du som ska göra kunskapsprov och körprov för första gången för behörighet B har företräde till totalt tre kunskapsprov och totalt tre körprov.
Observera att du efter dessa prov inte längre har företräde, och därför kan få vänta längre innan du kan göra nytt prov.”
Gäst 2021-04-20 22:20 ! Citera #
Ft 2021-04-20
”Gäst” - ingen nonsens. Här har du din källa från Trafikverket: https://www.trafikverket.se/korkort/korkortsprov/personbil-och-latt-lastbil/korprov-b/

”Under pågående pandemi ökar vi tillfälligt antalet prov för företräde från 2 till 3 prov.
Det innebär att du som ska göra kunskapsprov och körprov för första gången för behörighet B har företräde till totalt tre kunskapsprov och totalt tre körprov.
Observera att du efter dessa prov inte längre har företräde, och därför kan få vänta längre innan du kan göra nytt prov.”
Jappo...grymt med källa.

du har rätt...men det är tillfälligt iom Covid skiten som pågår....

my bad men du har rätt.

saxat texten för andra.

Företräde till prov
Under pågående pandemi ökar vi tillfälligt antalet prov för företräde från 2 till 3 prov.
Observera att du efter dessa prov inte längre har företräde, och därför kan få vänta längre innan du kan göra nytt prov
Gäst 2021-04-22 13:24 ! Citera #
NP 2021-04-19
Hur funkar det med prioriteringen när man kuggat? Får man inga tider efter 3 försök? Eller är det svårare att få tiderna?
Kunde du hitta tid???
NP 2021-04-22 20:46 ! Citera #
Ja jag hittade faktiskt! Om 2 veckor, dudå??
Gäst 2021-04-22 23:26 ! Citera #
Jättebra
Nej tyvärr, jag kollar varje dag och i andra stader men ingenting var ska du köra? Har du hittat i Stockholm eller? Och har du tips hur kan man boka? Tack
Gäst 2021-04-22 23:26 ! Citera #
NP 2021-04-22
Ja jag hittade faktiskt! Om 2 veckor, dudå??
Jättebra
Nej tyvärr, jag kollar varje dag och i andra stader men ingenting var ska du köra? Har du hittat i Stockholm eller? Och har du tips hur kan man boka?
Tack

Senaste foruminläggen

Rubrik
6
I dag 04:34
10
I dag 00:37
1
I går 19:26
2
I går 14:09
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov