Start > Körkortsforum > Min tredje uppkörning den här …

Min tredje uppkörning den här veckan... Vad bör jag tänka på?

Gäst 2021-02-18 19:14 ! Citera #
Gäst 2021-02-17
Nej egentligen har jag inte råd med det...
En fråga. Är det bättre att bara ta det som det kommer? för dom två gångerna innan förberedde jag mig in i detalj dagen innan och försökte räkna ut vilka vägar jag kunde få ta och och kolla upp på google maps osv men känns som det bara gjorde mig stressad och var rätt onödigt.
Ta det som det kommer, inspektören kan köra på helt olika ställen och du kan aldrig räkna ut var, hen kommer också följa upp det som du inte har klarat av förra gången.

Men du, förarprövaren tar inte bromsen bara för att du har glömt parkeringsbromsen, hen gör det för att bilen rullar iväg och du har garanterat ingen aning om det när det sker, vilket är obra, så håll på bromsen om du inte använder parkeringsbromsen :)

Att du kan missa gående är för att du inte tittar och ser dig för när du behöver det, troligtvis tar bilen upp för mycket fokus från din körning. Så öva öva öva. Annars riskerar du att få samma protokoll igen
Gäst 2021-02-20 00:04 ! Citera #
Om du kan öva i området du kör upp i hjälper det väldigt mycket. Precis som någon innan sa, kolla youtube, och läs på om olika trafiksituationer.
hejsa 2021-02-23 21:51 ! Citera #
Kan du berätta hur man hittar tid 3 gnr samma vecka som privatist?
Alexandra 2021-02-24 12:48 ! Citera #
Mitt främsta tips är att inte stressa fram det. Jag bokade min andra uppkörning väldigt tätt inpå min första och jag kuggade. Väl när jag skulle boka min tredje två dagar efter den andra fattade jag att jag stressade fram det och avbokade den. Nu har jag gett mig själv ca en månad för att öva jättejättemycket på det jag kuggade på så att jag förberedd till max inför min tredje uppkörning. Så ta lärdom av youtube och internet och ge dig tid öva på det du behöver så det verkligen sitter. Och STORT lycka till såklart!!
Gäst 2021-02-24 23:50 ! Citera #
hejsa 2021-02-23
Kan du berätta hur man hittar tid 3 gnr samma vecka som privatist?
Blev också förvånad av rubriken men troligtvis är det att personen har kuggat 2ggr vid tidigare tillfällen och det denna vecka är tredje försöket. :)

Hur gick det förresten?

Senaste foruminläggen

Rubrik
6
I dag 04:34
10
I dag 00:37
1
I går 19:26
2
I går 14:09
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov