Hejsan allihopa tänkte att jag ville dela med mig min upplevelse i Farsta och hur det gick för mig. Jag hade uppkörning i Farsta den 9 februari 2021 och var väldigt redo för uppkörningen. Hade tränat min körning i några månader både med handledare och hos en trafikskola och kände mig väldigt redo.
När jag kom till Farsta var jag nervös men var ändå väldigt taggad på att ta körkortet och mitt hjärta sa till mig att jag var skit duktig och att jag bara behövde fokusera.
Efter att jag väntat ett tag kom min inspektör NG som jag kallar han och efter att vi pratat angående vad jag blir bedömd på och grejer så gick vi ut till bilen
Under körningen var jag inte så nervös längre och det kändes väldigt bra när jag körde. NG gav mig tydliga anvisningar vart jag skulle åka och följde allt han sa. Efter att vi kört ett tag tog han in mig till ett villa område som var väldigt tajt och som man vet är hastigheten 30 km/h i villaområden men eftersom detta villa område hade skymda korsningar och det var halt så körde jag hälften av Max hastighet alltså runt 15 km/h och var redo om någon skulle komma ut från någon av korsningarna.
Efter att jag passerat två korsningar i samma fart sa inspektören att jag behövde sänka farten och förstod inte att jag behövde sänka mer en vad jag redan gjort men gjorde som han sa.
När jag kom tillbaka till Trafikverket fick jag mitt besked att jag blivit underkänd pågrund av att jag inte kan se risker och att jag körde för snabbt i villa området när jag väl sänkte farten eftersom jag visste att hastighetsanpassning var det som krävdes plus att jag även tittade åt höger ifall någon skulle komma ut från korsningarna
För att påpeka var detta även mitt enda fel i körningen och tycker endå man ska göra en helhetsbedömning som de säger och att inspektörerna håller sitt ord.