Start > Körkortsforum > Uppkörning Sollentuna - Klarad…

Uppkörning Sollentuna - Klarade det!

Gäst 2021-02-01 12:20 ! Citera #
Klarade min uppkörning idag i Sollentuna!!!
Detta var mitt andra försök och det gick galant. Väldigt halt ute men körde tidigt på dagen och det gjorde stor skillnad mot gången innan då jag körde kl 15 i december, både på trafiken och synligheten.

Någon som undrar något så fråga på :)
Gäst 2021-02-01 13:08 ! Citera #
Grattis!! Måste kännas asgött! :D
Gäst 2021-02-01 13:23 ! Citera #
Grattis! Vänligen ange ruttinformation och hur snabbt körde du på vägarna. sl
Gäst 2021-02-01 16:29 ! Citera #
Välkommen till ”andra försöket” klubben!
Gäst 2021-02-01 20:48 ! Citera #
Tack snälla! Känns fantastiskt! Äntligen och äntligen slippa att traggla med övningskörning :lol:

Jag fick köra ut från TV till höger, vänster vid Lidl, upp mot rondellerna. Höger, höger i båda rondellerna och köra mot Täby - Hagby återvinningscentral. Göra en vändning precis framför entrén vid återvinningscentralen. Köra tillbaka mot Sollentuna. Sen in vid ett bostadsområde och snurra runt lite. Fick även fickparkera.

Allt gick superbra så är verkligen nöjd med körningen. Antar att jag behövde köra upp en andra gång för att ”sätta” allt.
Om du ska köra upp nu i detta väglag så fokus på att köra långsamt och ha bra uppsikt och marginal!! Jag körde ganska långt under hastighetsgränserna många ggr pga väldigt halt ute, och jag tror att det uppskattades.
Madeleine 2021-02-02 17:30 ! Citera #
Grym du är!!
Speciellt i detta väder.
Får man fråga vart du fick fickparkera? Mest nyfiken på vilka platser de väljer åt en att göra det :)
Gäst 2021-02-02 23:20 ! Citera #
Tack snälla :lol:
Efter rondellen nära Trafikverket, förbi Max och en bensinmack(?) där nånstans i ett bostadsområde längst trottoaren. Sorry har världens sämsta lokalsinne och ingen koll på Sollentuna i övrigt. Men en trottoarkant som är medeltrafikerad, tror bussar passerade där. :)
Madeleine 2021-02-03 09:03 ! Citera #
Haha, ingen fara! Då hänger jag med på vad för typ av ställe! Tack! :)
Kallatider 2021-02-05 20:18 ! Citera #
Körde du med trafikverketsbil isåfall vilken? Och vad fick du göra för säkerhetskontroll
Gäst 2021-02-11 17:37 ! Citera #
Ingen säkerhetskontroll eftersom det var min andra uppkörning. Gjorde dock invändig kontroll på eget bevåg för att ha koll om jag behövde frosta av rutorna eller liknande under körningen . Körde automat en golf!

Senaste foruminläggen

Rubrik
6
I dag 04:34
10
I dag 00:37
1
I går 19:26
2
I går 14:09
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor