Start > Körkortsforum > Ni som kört upp i Sollentuna (…

Ni som kört upp i Sollentuna (automat)

Johanna 2021-01-31 22:23 ! Citera #
Hej,
Ni som kört upp i Sollentuna på sistone med automat, vilken bil har ni fått köra?
Johanna 2021-02-02 10:04 ! Citera #
Allvarligt, ingen?
kugg 2021-02-02 10:43 ! Citera #
Volvo, V60 tror jag.
De har även Volkswagen golf.
De hjälper till att gå igenom var spakar sitter och hur man startar bilen om det är annorlunda än vanligt.
(ingen nyckel på Volvon och P-bromsen var elektronisk så behövde inte lossa den).

Fråga om det är något som du inte är van vid eller behöver leta efter reglage.
De är väldigt trevliga och inget de kuggar dig på. Jag kuggade men inte på grund av det :)
Första 2021-02-02 17:12 ! Citera #
Jag kuggade mitt första körprov i Sollentuna idag, var väldigt nervös men hon jag körde med var väldigt snäll och pedagogisk! :)

Jag fick köra Volvon (V60) och göra en väldigt enkel säkerhetskontroll. I övrigt gick det helt okej men det var väldigt mycket snö och dålig uppsikt. Gjorde några misstag så inte alls konstigt att jag kuggade! Märktes att jag inte var lika van att köra/planera i sån snökaos.

Nästa gång ska jag va bättre i planering och det blir nog enklare när man fått bort nerverna efter en första uppkörning. Det är verkligen inte så läskigt som man tror :)

Hellre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd!

Snart ses vi ute på vägarna
Lycka till!
Madeleine 2021-02-02 17:26 ! Citera #
Du är duktig och klarar det nästa gång! :) jag kör upp om 3 veckor i Sollentuna. Körde runt massa idag i detta snöoväder, vilka dårar som är ute och kör. Noll respekt för omständigheterna så kan tänka mig att det är extra nervöst i detta väder. Är också nervös.
Skönt att höra att bilen inte är några konstigheter, kommer också köra upp med automat.

Senaste foruminläggen

Rubrik
2
I går 22:41
1
I går 22:06
2
I går 12:10
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor