Det ska vara svårt att klara uppkörningen. Det är de som är en bidragande faktor till att vi i Sverige har så låga dödstal i trafiken. Det enda som skulle göra en mindre ort enklare är bristen på motorvägar. Då kan inspektören självklart inte kolla om du klarar av påfarter och avfarter. Något som jag dock tycker man ska vara säker på innan man kör upp ändå, bristen på den kunskapen kan stå en väldigt dyrt när man sitter i bilen med körkortet avklarat.
Jag håller med dig om att det ska vara svårt att ta körkortet, men jag tror de flesta klagar eftersom det är VÄLDIGT dyrt att inte få det första försöket, dessutom så finns det aldrig tider när man kuggar. Själv har jag inte direkt förslag på hur det ska förbättras, men det är synd att satsa så mycket tid och pengar för att sedan inte få det. I mitt fall så satsade jag mycket första försöket vilket drabbade mina betyg i skolan, ändå fick jag inte körkortet o nu har jag väntat ett antal månader för att ha uppkörning igen, o jag har inte kört sen dess så ångesten börjar ta över nu
men så är det.. få ta det som det kommer