Körkortonline > Körkortsforum > Samma trafikinspektör

Samma trafikinspektör

Gäst 2025-03-31 11:06 ! Citera #
Om det är svårt att misslyckas när man redan kan rutten och om man övningskör i området man kör upp i, varför har du misslyckats nu då?

Tror att många som gnäller på hur omöjligt det är att ta körkort skulle ha mkt enklare för sig om de bara skiter i det yttre som inte går att kontrollera (typ inspektören) och fokusera på att slipa på sin körning, det är inte särskilt svårt om man är självkritisk och försöker mängdträna så gott det går.
En av alla inspektörer 2025-03-31 17:26 ! Citera #
Gäst 2025-03-30
”En bilskollärare är också bättre utbildad och har större kompetens skulle jag tro”

Ett stort nej på bättre utbildad!

Större kompetens, ja faktiskt så kan en del trafiklärare ha det :)
Beror väl på vad inspektören jobbat med innan?

Många av dagens inspektörer har tidigare arbetat som trafiklärare och sedan gått vidare och blivit inspektörer.
Vad fan 2025-03-31 17:45 ! Citera #
”Tror att många som gnäller på hur omöjligt det är att ta körkort skulle ha mkt enklare för sig om de bara skiter i det yttre som inte går att kontrollera (typ inspektören) och fokusera på att slipa på sin körning, det är inte särskilt svårt om man är självkritisk och försöker mängdträna så gott det går. ”

Det finns i alla fall absolut fall där inspektören som i mitt fall sagt en sak och sen har ändrat sig om vad man gjort fel. Det är lixom riktigt illa. Det hände mig. Trafikinspektörer kan vara väldigt hårda och bedöma olika och jag misstänker att det kan vara satt i system,nån slags arbetspress att kugga folk för väldigt små grejer.
Gäst 2025-03-31 20:14 ! Citera #
Vad fan 2025-03-31
”Tror att många som gnäller på hur omöjligt det är att ta körkort skulle ha mkt enklare för sig om de bara skiter i det yttre som inte går att kontrollera (typ inspektören) och fokusera på att slipa på sin körning, det är inte särskilt svårt om man är självkritisk och försöker mängdträna så gott det går. ”

Det finns i alla fall absolut fall där inspektören som i mitt fall sagt en sak och sen har ändrat sig om vad man gjort fel. Det är lixom riktigt illa. Det hände mig. Trafikinspektörer kan vara väldigt hårda och bedöma olika och jag misstänker att det kan vara satt i system,nån slags arbetspress att kugga folk för väldigt små grejer.
Trafikinspektörer kan vara väldigt hårda och bedöma olika och jag misstänker att det kan vara satt i system,nån slags arbetspress att kugga folk för väldigt små grejer

Då är det rätt så intressant att flera av trafik inspektörerna hänger på olika körkortsforum och försöker ge så mycket information och hjälp det går, på sin fritid, utan betalt..?
Nej tvärtom, jobbet är mycket roligare och lättare vid godkända prov! Sen kan man inte begå tjänstefel för att personer som du inte förstår trafiksäkerhet. Men tro inte att det är Trafikverket förarprov som bestämmer hur körprov ska vara, det är en annan myndighet som sköter det
Vad fan 2025-03-31 20:56 ! Citera #
”Då är det rätt så intressant att flera av trafik inspektörerna hänger på olika körkortsforum och försöker ge så mycket information och hjälp det går, på sin fritid, utan betalt..?
Nej tvärtom, jobbet är mycket roligare och lättare vid godkända prov! Sen kan man inte begå tjänstefel för att personer som du inte förstår trafiksäkerhet. Men tro inte att det är Trafikverket förarprov som bestämmer hur körprov ska vara, det är en annan myndighet som sköter det ”

Flera? du har nog ingen statistik på hur många som ger råd på nätet. Något som definitivt kan vara satt i system är att lägga till brister i protokollet som man i vissa fall inte gör för att det ska se ut som man kuggat på fler moment och därmed rättfärdiga kuggorsaken. Alla recensioner på internet, som jag inte ens sökt på och faktiska namn på trafikinspektörer som fått gå från jobbet, sett 3 stycken på internet hittillsm är bara hitte på menar du.
Gäst I går 09:55 ! Citera #
Gäst 2025-03-31
Om det är svårt att misslyckas när man redan kan rutten och om man övningskör i området man kör upp i, varför har du misslyckats nu då?

Tror att många som gnäller på hur omöjligt det är att ta körkort skulle ha mkt enklare för sig om de bara skiter i det yttre som inte går att kontrollera (typ inspektören) och fokusera på att slipa på sin körning, det är inte särskilt svårt om man är självkritisk och försöker mängdträna så gott det går.
Om du menar mig trådstartare så har jag inte kört i ett specifikt område för att klara testet. Jag är gammal nog att förstå att det inte gör mig till en bra förare. Man bör köra mycket på olika platser och möta olika trafikmoment för att bli en bra bilförare. Då spelar det ingen roll var man kör upp. Däremot hör och ser jag att det är så man ska göra för att få kört kort snabbt. Det är ett större problem än vad en inspektör här i tråden tror. Man kan misslyckas av många olika anledningar och också lyckas att bli godkänd av lika många. Inte alltid för att man är säker på att köra bil.

Senaste foruminläggen

Rubrik
4
I går 23:10
8
I går 18:23
1
I går 11:52
26
I går 09:55

Ladda ner Teoribok 2025 gratis

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken
Tryckt version (569 sidor):
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se
Gratis körkortsfrågor