Start > Körkortsforum > Kuggat teori 5 gånger!:(

Kuggat teori 5 gånger!:(

Jonas 2010-05-05 12:53 ! Citera #
Tja
Har kuggat teori 5 gånger nu och känns meningslöst och ingen lust att fortsätta med körkortet mer. Uppkörningen har jag redan klarat och på första.

Första teori fick jag 42,49,42,47,45

Jag har gjort STRS distanstester och får konstant 60 plus på dom, samt teos trafiskola, även läst boken 3 gånger.

Vad ska jag ta mig tillväga?, finns det några andra möjligheter med denna jävla teoriprov?, klarar inte av att se den mer blir bara förbannad

//
En arg snille
adam 2010-05-05 20:13 ! Citera #
Segt, jag klara teoribprovet idag, 57 rätt. jag läste boken 1 gång + att jag andvände mig av denna hemsidan. alltid 90+ rätt på övningsproven.

det gäller att titta på de frågor du svarar fel på och verkligen läsa sin vad som är rätt svar... jag skulle tro att du är slapp när det gäller just det... annars tror jag du skulle klara det fint.

plugga hårdare, annars kan det bli dyrt
Soffan72 2010-05-07 16:13 ! Citera #
Skit i testerna, det lär du dig inget på, satsa på att läsa boken och skriva frågorna i studiehäftet. Testerna lär dig inget, boken gör det. Trist men sant.
Argbigga 2010-05-13 22:08 ! Citera #
Jonas
Tja
Har kuggat teori 5 gånger nu och känns meningslöst och ingen lust att fortsätta med körkortet mer. Uppkörningen har jag redan klarat och på första.

Första teori fick jag 42,49,42,47,45

Jag har gjort STRS distanstester och får konstant 60 plus på dom, samt teos trafiskola, även läst boken 3 gånger.

Vad ska jag ta mig tillväga?, finns det några andra möjligheter med denna jävla teoriprov?, klarar inte av att se den mer blir bara förbannad

//
En arg snille

Vet du hur blir det med de nya reglerna om man kuggar fem gånger? För jag vet att min körskolelärare säger att om man kuggar det så hamnar man automatiskt som sista prioritering vid bokning av nytt teoriprov. Låter inte jätteschysst om man ändå försöker och försöker :/ Vad är det för frågor du brukar få fel på, eller kan man se sånt efteråt?
Billy Andersson 2010-05-14 01:52 ! Citera #
Tråkigt att höra :cry:
Tror att problemet är att du bara gör tester helat iden och inte förstår själva frågan ordentligt, du förstår liksom inte innebörden, VARFÖR gör man på det sättet osv. Läs boken gör sedan tester igen och fundera för dig själv varför du ska kryssa i den frågan.
Phywe 2010-05-16 19:05 ! Citera #
Kan det v ara så att du blir nervös? Ibland kan det ju vara så att om man vet att det gäller ganska mycket och man redan har misslyckats ett antal gånger så kan det bli så att man spänner sig. Det skulle ialla fall vara en förklaring till att du klarar de andra testen så bra men när det verkligen gäller så misslyckas du.

Ett tips kan vara att bara ta en fråga i taget, koncentrera dig bara på den och läs frågan två gånger sakta, fundera på vad svaret skulle innan du läser svarsalternativen.

Ett annat sätt att lätta på stressen kan vara att bestämma att man skall skriva teorin två gånger till och att den första gången bara är en provomgång.
(självbedrägeri..jag vet, men man kan faktiskt klara av att ljuga för sig själv.)
jonas 2010-05-16 20:31 ! Citera #
är inte nervös, får fel på trafikfrågerna.

men hemma får jag 35/36 alltid på trafikreglerna -.-
på STR
Gäst 2010-05-19 07:41 ! Citera #
Tjena Jonas.. Läs boken 1-2 gånger, snabbläs inte och förstå verkligen vad du läser så ska det gå bra. Jag gjorde detta och skrev upp igår och fick 60 rätt.

Lycka till, och tänk logiskt!
Morris 2010-06-16 12:36 ! Citera #
Jag har kört några tester här på Körtkortonline.se, och vissa frågor tycker jag är förvirrande.
Exempelvis den som rör omkörning vid heldragen mittlinje, så finns det 2 alternativ:
- Jag får inte köra om då mittlinjen är heldragen.
- Jag får inte köra om då jag skulle behöva passera mittlinjen.

Vilket i min värld är samma sak, vad är skillnaden, kuggar man på sådant?
c 2010-07-05 12:46 ! Citera #
Morris
Jag har kört några tester här på Körtkortonline.se, och vissa frågor tycker jag är förvirrande.
Exempelvis den som rör omkörning vid heldragen mittlinje, så finns det 2 alternativ:
- Jag får inte köra om då mittlinjen är heldragen.
- Jag får inte köra om då jag skulle behöva passera mittlinjen.

Vilket i min värld är samma sak, vad är skillnaden, kuggar man på sådant?

Sjukt. Det jag tror de menar är att, ”du får köra om om du kan köra om utan att passera den heldragna mittlinjen” (vilket är en möjlighet som det första alternativet nekar), men i det här fallet var det för trångt för att kunna göra på det viset, och därför får du inte köra om.

Senaste foruminläggen

Rubrik
3
I går 22:17
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov