Sonen hade uppkörningstid 14.45 i Örebro. Redan 14 var vi, som vi trodde, på plats. Stora skyltar Förarprov. Är inte vidare bekanta med Örebro.
Pga Corona gick vi in och satte oss direkt till vänster. Ingen reception eller liknande men la ingen vikt vid det.
20 min innan utsatt tid åkte jag. Döm om min förvåning då sonen ringde 14.55. Han hade blivit avvisad.
14.46 hade inte inspektören kommit. Sonen frågade den enda andra som var där om råd. Hon sa så att B-provet är ”där borta” och pekade. Sonen lägger benen på ryggen och springer i ösregnet. Enl egen kl framme 14.51, enl inspektören 14.52. Tillräckligt försenad för att inte få göra provet trots förklaring om misstaget med platsen.
Nu börjar det märkliga. Vi frågar om det på ngt sätt går att få göra provet senare den dagen. Vi har åkt fr sthlm då det fn inte går att få tid där. Nej tyvärr är svaret. Modstulna går vi till bilen. Sonens tfn ringer. Hej vi har hittat en tid. Sonen skiner upp och en sten faller.
Går tillbaks in. Sätter oss i typ 3 min. Ber sonen att gå och betala. Nya bud igen: Nej tyvärr vi ser att det inte går. Har man blivit avvisad en gång tillåter inte datorn att man bokar ett förarprov till samma dag. Say what?? Gissa vem som nära nog bröt ihop?
Vad ville jag med detta inlägg? Få lite sympatier.. höra om ngn varit med om ngt liknande? Känns helt galet att 6 min ska förstöra allt. Jag åkte bort t ställe nr ett för att se skyltningen. En A4 som angav klasserna för prov. På en vägg dåligt synlig från vår sittplats. Så surt.