Tjena!
Angående denna videon här
www.youtube.com/watch?v=qnZlF4j-YBM&t=1843s
Strax efter 14:54, varför gäller väjningsplikten vid höger sida?
Körkortonline > Körkortsforum > Väjningsplikt högersida?!
Väjningsplikt högersida?!
Är det inte en markering i marken lite under den svarta bilen med ”väjningsplikt-trianglar”?
Nja, svårt att se men jag tror icke det, isåfall är väl ”väjnings markeringen” felvänt?
Vill dock veta hur snubben i videon visste direkt att bilen hade väjningsplikt? Såg inget uppsatt.
Vill dock veta hur snubben i videon visste direkt att bilen hade väjningsplikt? Såg inget uppsatt.
Gäst 2020-05-18
Tjena!Angående denna videon här
www.youtube.com/watch?v=qnZlF4j-YBM&t=1843s
Strax efter 14:54, varför gäller väjningsplikten vid höger sida?
Det är vid Hotel DIOS Umeå.
Tog från anna vinkel...de som kör till höger
https://www.google.se/maps/@63.825905,20.2559317,3a,75y,66.5h,81.32t/data=!3m6!1e1!3m4!1sqRy8_nUJZ8Nxj9EjKmrfwA!2e0!7i13312!8i6656
Jaha okej tack!
Blev bara lite fundersam om varför han var tvungen att stanna med tanke på att jag såg inga väjnings skyltar eller liknande, men då vet jag iallafall att sådana svängar har dem alltid väjningsplikt t.o.m om det ej finns någon väjnings skylt som säger det just på videon så att säga, kanske fanns längre bak dock.
Tack!
Blev bara lite fundersam om varför han var tvungen att stanna med tanke på att jag såg inga väjnings skyltar eller liknande, men då vet jag iallafall att sådana svängar har dem alltid väjningsplikt t.o.m om det ej finns någon väjnings skylt som säger det just på videon så att säga, kanske fanns längre bak dock.
Tack!