Start > Körkortsforum > Teoriprov

Teoriprov

Theo 2019-07-10 22:12 ! Citera #
Hej!
Ni som gjort teoriprov, kan ni inte berätta lite om hur det gick till?
När ni kommer in i salen, sätter man sig vart man vill, får man miniräknare utdelat? Vad får man ha på sin plats osv?
Sjukt nyfiken och skulle uppskatta infon då jag gillar att ha någorlunda kontroll innan situationer jag hamnar i. :)
Ann 2019-07-11 10:47 ! Citera #
När man kommer in i salen så ska man registrera sig. Man fick visa för den som höll i provet att man hade stängt av sin telefon (Helt, inte bara ljudlös/flygplansläge). Sen fick man lämna sin ID-handling och skriva sin namnteckning som jämfördes med den på din ID-handling. Hon frågade även om man har ett annat körkort från ett annat land. Sen gav hon en plats (datorerna hade stora nummer så det var lätt att se vart man skulle sätta sig). På platsen finns det redan en miniräknare då man inte ska ha något annat på bordet :)
Jag har inte klarat provet ännu, men har gjort det några ggr så :)
Gäst 2019-07-11 16:55 ! Citera #
Tack för svar! Vad för typ av frågor upplever du det kommer mest av? :)
Hellen 2019-07-11 21:56 ! Citera #
Gjode mitt prov i frrdags. Ttodde intr att jag skulle klar det om jag ska vara ärlig. Frågorna är tydluga och enkla jämfört med det man hittar här eller i appar. Fick hela 60 rätt av 65. Kuggade dock på uppkörningen.
Man måste fotografera sig sedan anmälet man sig. Sen går man in i rummet som man gör ptovet i, visar sitt ID, sen säger personen vart man ska sitta. När alla suttit på sina platser och den som vaktar säget nu kan ni börja, då börjat man. Ja, man får en miniräknare. Inget annat.
nick 2019-08-01 08:36 ! Citera #
Hi,

Just had my test yesterday 55 out of 65.
If it is your first time your take a picture and then sign in at the reception. Then wait until the right time, enter and you will be assigned to a seat, where you log in with your personal number and start the test. The test was not that easy, some question were a bit tricky. My assumption is 65% of the questions was basically simillar ideology as the questions in körkortonline, the rest of them tried to make judgment regarding to the knowledge i got during studies here and the book.

Senaste foruminläggen

Rubrik
7
I dag 06:31
10
I dag 00:37
1
I går 19:26
2
I går 14:09
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor