Det finns oändligt många som har äldre släktingar som står skrivna på försäkringen...
Och jag tror inte att försäkringsbolagen kan
VETA att det är en yngre som kör den, hur ska dom veta det?
Så lägg ner det där snacket...
Är det okej bara för att ”många gör det”? Varför ska
jag få högre premie pga att andra fuskar?
Som något redan skrivit, finns massor av sätt att få reda på det. Försäkringsbolagen har egna ”polisavdelningar” som har stora resurser att utreda bedrägerier, gick en serie om det på tv.
Hur kan försäkringsbolaget veta?
...kollar p-tillstånd. Varför har ”din pappas bil” p-tillstånd att stå på ditt jobb?
...frågar tant Greta som har utsikt mot parkeringen där du bor i din egen lägenhet. Hon säger att ”ja, det där är den unga mannens bil, han åker vid kl 8 varje dag. Nej, någon äldre man har aldrig kört den bilen”
...kollar sociala medier. Varför kör du ”din pappas bil” alla gånger? Varför finns han bara avbildad med en annan bil, sin riktiga bil?
...varför har pappan två bilar när han bara behöver en? Var står den? Han hyr bara en p-plats hos bostadsrättsföreningen? Varför köpte han den precis när sonen fick körkort?
...varför får pappan trängselskatt i Stockholm flera gånger i veckan när han bor i Malmö?
Om jag gör om din mening:
Och jag tror inte att försäkringsbolagen kan VETA att jag tände på mitt hus för att få försäkringspengar, hur ska dom veta det?
Det räcker att de har tillräckligt med bevis.