Folk måste dock få vara uppgivna över bilen, inspektören eller vädret då det faktiskt påverkar. Körprovet är orättvist, ibland inträffar svåra situationer under körprovet som de flesta slipper. Folk måste få ventilera sina upplevelser någonstans!
Till exempel läser jag här ibland om folk som blir osakligt behandlade av trafikinspektörer, sådant måste komma fram!
Helst ska man höra av sig till sitt lokala Trafikverkskontor och klaga! Vid upprepade klagomål på en enskild inspektör blir det ju uppenbart att något inte stämmer för förarprovschefen och de kan se över hur inspektören beter sig.
Självklart ska folk få ventilera sina känslor, men dom borde ändå vara tacksamma för att en annan människa försöker hjälpa dom när dom frågar efter vad som gick fel..
Och sedan är det lika lågt att skylla på bilen, vädret och till viss del inspektören.
Bilen ska/har inte någon betydelse, man ska klara av att köra alla bilar, men folk blir ju fullständigt chockade över att se en 6:e växel när dom bara är vana vid 5 växlar..
Vädret tycker inte jag har inte någon betydelse, man ska kunna köra i alla slags väder, man får bara tänka till och köra med större marginaler om nu vädret är jätte dåligt.
Inspektören bedömer till 92% lika över hela landet, det såg jag för ett tag sedan där dom hade gjort ett test på olika inspektörer över hela landet, från Malmö i söder till Kiruna i norr. Men visst kan det även finnas rötägg inom denna yrkesgrupp också, men vad jag menar är att det finns personer här som har bestämt sig att inspektören var ute efter att kugga dom oavsett hur bra dom hade kört, sedan när dom lägger upp körprotokollet så har dom knappt klarat hälften av dom körmoment som ingick. Om nu en inspektör var ute efter att kugga någon så hade det räckt med att kugga på en punkt. Och när man kommer med förslag på vad den personen behöver träna mer på så får man bara skit tillbaka som att ”Du ska inte bry sig, du har säkert inte körkort själv och vet inte vad du pratar” o.s.v.... o.s.v