För 1,5 vecka sedan klarade jag teori och uppkörning på första försöker. Mitt medskick var att jag kunde ta det lugnare i väglaget (innan körde jag FÖR försiktigt enligt läraren).
Is, snö och regn väntar och jag törs inte låna min pappas bil ännu. Hur länge väntade ni med att köra efter ni tog körkortet?
Bara vädret lugnar ner sig ska jag köpa bil och vänja mig köra själv tidiga mornar och kvällar. Har ju lyckats få p-plats nu också. Innan stressade jag över att ta körkort - nu stressad över jag inte vågar köra.,
Stort grattis till körkortet
Du ska genast sätta dig i bilen och köra även om vädret inte är det bästa.
För det allra sämsta du kan göra nu är att bi passiv, det är NU du behöver körerfarenhet!
Tänk sedan på att denna vinter kan mycket väl hålla i sig i flera månader till, så ska du vänta så pass länge innan du sätter dig i bilen och kör igen?
Nu vet jag inte vart du bor, men börja med att köra i ditt närområde där du känner till alla gator.
Sedan kan du successivt utöka din körradie så att du hamnar längre och längre hemifrån.
Och precis som personen innan skrev så behöver du bara i en fart som du känner att du själv behärskar.
Du har fått körkort, så du kan köra... Så varför gör du inte det?
Du måste börja lita på att du kan köra, för om du inte hade kunnat det så hade du inte klarat ditt körprov!