Start > Körkortsforum > Kõrde mot rött

Kõrde mot rött

Mido 2018-12-28 16:07 ! Citera #
Jag har haft körkortet för 1 månad och i en natt fick kontroll polis för att jag inte kör rak (det var natt och var svårare att stanna rak i motorvägen) jag blåstr och hade ingen alkohol, sen polisen gav mig kortet tillbaka.

Sen körde jag nervös och tänkte vad ska hända och befinnade mig i en korsning där finns 2 trafik ljus och en var grön medan den andra där borta var röd, jag körde iväg men nu är mer nervös att kanske jag har brytat lafen ATT KÖRA MOT RÖTT.

Vad händer nu? Jag var inte stoppad igen efter blåste jag men fortfarande nervös och stressar mycket på nätterna att jag kan bli av med kortet.

Jag vet det var fel som jag gjorde men nu lärde mig det. Det var 1:a gången som jag såg annorlunda trafikljus struktur.

Vad kommer hända nu folk?
Notes: bilen var inte min.
Börje Kugg 2018-12-28 17:58 ! Citera #
Om inte någon Polis såg det då händer inget, det är enbart dig och ditt eget samvete som får bearbeta händelsen...
Gäst 2018-12-28 20:15 ! Citera #
Hur menar du....

Kan du inte köra rakt på motorväg?...det är ju inte bra alls....då du har klrkortet och ska kunna placera dig ”rätt” på vägen....och du dessutom blir stoopad av polis som dessutom ber dig blåsa, och du är nykter.

Vette fasen om jag vill möta dig i trafiken.....

Låter hårt men måste nånstans vara ärlug till det jag läser.

Sedan att du kör mot RÖTT......

Du uppvisas ju stora kunskapsluckor verkar det som.....och har fått kortet.

Kan ha fel men....iom du skriver av sitt samvete och förväntar dig att forum deltagarna ska trösta dig.

Men men...rätta mig om jag har fel och hoppas verkligen.
Gäst 2018-12-28 20:17 ! Citera #
Tilläg....visst kan vi göra fel i trafiken....

Har gjort det själv, men satan ransakat mig själv, analyserat....och inte föra om det igen....

Dock alldrig mot rött...
Örebro 2018-12-29 14:30 ! Citera #
Inget kommer att hända eftersom polisen inte såg din körning mot det röda trafikljuset.
Men jag hoppas att du en dag blir av med ditt körkort, för du är trafikfarlig om du inte ens kan köra rakt på nått simpelt som en motorväg. Är din kusin inspektör på Trafikverket? För om du har dessa brister i din körning så borde du verkligen inte ha klarat en uppkörning...

Så mitt tips till dig är följande, ta ett par körlektioner på en körskola även om du redan har fått ditt körkort.
Lär dig att placera bilen rätt, och lär dig alla trafikregler. För det handlar inte bara om dig, utan även om alla oskyldiga som du möter ute i trafiken varje gång du sätter dig i bilen och kör iväg...

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo